اصلاح روش های تولید و پرورش دام سبک در شهرستان پاسارگاد

خشکسالی های اخیر و کاهش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در شهرستان پاسارگاد باعث شده تا دامپروری ، به ویژه پرورش دام نسبت به گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار گردد.

مسعود شادکام رئیس اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان پاسارگاد در این خصوص گفت: با توجه به بحران آب و خشکسالی های اخیر در شهرستان پاسارگاد بسیاری از بهره بردارن بخش کشاورزی جهت امرار معاش به دامداری روی آورده و تمایل بیشتری به تولیدات دامی نشان داده اند که این امر موجب شده تا دامداران از روش های سنتی فاصله گرفته و تقاضا جهت مدیریت تولید مثل و استفاده از روش های نوین بهره برداری خصوصا در دام سبک افزایش یابد و امید آن می رود که روز به روز شاهد پیشرفت هر چه بیشتر صنعت دام و طیور در این شهرستان باشیم .

شادکام ادامه داد : در حال حاضر تعداد 150 هزار راس دام سبک در شهرستان وجود دارد که با توجه به شرایط موجود می بایست لزوم تغییر و اصلاح روش های تولید و پرورش این نوع دام ها به بهره برداران آموزش داده شود و اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد.

وی افزود : به منظور اقتصادی تر کردن طرح های پرورش دام سبک در شهرستان کلاس و کارگاه های آموزشی متعددی جهت مدیریت دام سبک از قبیل اصلاح روش های تولید مثل ، تغذیه و غیره در سطح شهرستان برگزار شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

DSC06497

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22511

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *