کارگاه آموزشی تهک کشاورزی و جلسه دیسکاشن هواشناسی کشاورزی شهرستان داراب با حضور کلیه اعضا برگزار گردید .

IMG 9369

کارگاه آموزشی تهک کشاورزی و جلسه دیسکاشن هواشناسی کشاورزی شهرستان داراب با حضور کلیه اعضا برگزار گردید .

کارگاه آموزشی تهک کشاورزی و جلسه دیسکاشن هواشناسی کشاورزی شهرستان داراب با حضور مسئولین نهادها و ارگانهای دولتی و خصوصی بخش کشاورزی در سالن اجتماعات مدیریت جهاد کشاورزی داراب برگزار گردید.

در این کارگاه عبدالمهدی عابدی رییس اداره تحقیقات هواشناسی کشاورزی داراب ضمن خوش آمد گویی به حضار و تشکر ویژه از مدیریت جهاد کشاورزی بخاطر همکاری و میزبانی جلسه ، هدف از تشکیل این کارگاه را آشنایی هرچه بیشتر کارشناسان ، کشاورزان و بهره برداران با سامانه توسعه هواشناسی کاربردی (تهک) و بحث و تبادل نظر در باره روند اجرای این سامانه بیان کرد . ایشان هدف این سامانه را کاربردی شدن خدمات هواشناسی و ارتباط دوسویه ، بی واسطه و تنگاتنگ هواشناسی با کاربران نهایی جامعه کشاورزی اعم از مسئولین ذیربط و بهره برداران عنوان نمود . عبدالمهدی عابدی ضمن معرفی مراحل هفت گانه این سامانه (1- شناسايي کاربران نهايي 2-نیاز سنجی 3- تهیه داده و محصول 4- توزیع داده و محصول 5- ظرفیت سازی 6- نظر سنجی و بازخورد 7- مستند سازی) در خصوص این مراحل به اختصار توضیح داد . او بستر اجرای تهک کشاورزی را با وجود مرکز تحقیقات کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی ، کلینیک ها و نهادهای مردمی و خصوصی فعال در بخش کشاورزی و همینطور طرح بسیج همگام با کشاورز معرفی کرد . رییس اداره تحقیقات هواشناسی کشاورزی داراب هدف تهک را پیشگری از افت کمي و کیفي محصولات کشاورزی و کاهش خسارات ناشي از بلايای طبیعي جوی مانند سرما زدگی ، حفظ محیط زیست ، منابع طبیعی و در نهایت افزایش بهره وری در بخش کشاورزی دانست.

در ادامه نحوه ثبت نام در درگاه اینترنتی سامانه هواشناسی کاربردی (تهک) آموزش داده شد و به سوالات حاضرین درباره این سامانه پاسخ داده شد.

در ادامه و در جلسه دیسکاشن هواشناسی کشاورزی عبدالمهدی عابدی به بررسی وضعیت جوی از ابتدای فصل زراعی تا کنون و روند تغییرات پارمترها و فراسنج های جوی و مقایسه آن با وضعیت نرمال و سال گذشته پرداخت . همچنین آخرین پیش بینی فصلی، یک ماهه، هفتگی و سه روزه توسط ایشان تشریح گردید.

IMG 9364

IMG 9366

IMG 9370

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25038

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *