۱۷۴ میلیارد تومان اعتبار به استمهال وام کشاورزان خسارت دیده فارس اختصاص یافت

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی فارس گفت:استان فارس با ۱۷۴ میلیارد تومان اعتبار بیشترین سهم را اعتبارات استمهال وام کشاوران خسارت دیده به خود اختصاص داده است.

وام

جعفر صبوریپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در حمایت از کشاورزان خسارت دیده، اظهار داشت: هیئت وزیران برای بخشودگی سود جرائم و تمدید 3 ساله بدهی کشاورزان خسارت دیده کشور 2 هزار میلیارد تومان اختصاص داده که استان فارس با 174 میلیارد تومان اعتبار بیشترین سهم را از این اعتبارات به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: استان فارس 8.7 درصد این اعتبارات را به خود اختصاص داده است و بعد از فارس، استان کرمان قرار دارد.

صبوری‌پور با بیان اینکه کشاورزانی که در محدوده زمانی یکم مهرماه 96 تا بیست و نهم اسفند 97 خسارت دیده‌اند شامل این مصوبه می‌شوند، عنوان کرد: در توزیع این اعتبار اولویت با تسهیلات تا سقف 8 میلیون تومان است، بعد از آن تسهیلات 8 تا 12 میلیون تومان و  پس از آن تسهیلات 12 تا 16 میلیون تومان و حتی مبالغ بالاتر مشمول این مصوبه می‌شوند.

وی با بیان اینکه همه شهرستان‌های فارس مشمول این مصوبه هستند و توزیع شهرستانی این اعتبار براساس تعداد بدهکارانی که در هر شهرستان است انجام می‌شود، افزود:  مشمولین این مصوبه برای بهره‌مندی از این حمایت باید به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی فارس گفت: بانک‌های عامل اعلام آمادگی کردند که کشاورزانی که مشمول این مصوبه نمی‌‌شوند هم با پرداخت 10 درصد از بدهی “تسهیلات سرمایه‌ای” به مدت 5 سال و “تسهیلات سرمایه در گردش” به مدت  3 سال تمدید شود.

در قانون برنامه ششم توسعه بند خ ماده 23 آمده است که اگر زمانی به دلیل خشکسالی، سیل، تگرگ و غیره خسارت شدیدی به بهره‌برداران کشاورزی وارد شد دولت باید با تصویب مصوبه‌ای در قانون بودجه تسهیلات یا بدهی کشاورزان را 3 سال استمهال کند. هیئت وزیران در تاریخ بیست و یکم آذرماه 97 مصوب کردند که در سال زراعی 97-96 کشاورزان خسارت دیده‌اندو باید حمایت شوند.

در سال زراعی 97-96 بارندگی در استان فارس 50 درصد کاهش پیدا کرد و همه شهرستان‌ها از خشکسالی خسارت دیدند. کاهش بارندگی استان فارس در سال زراعی97-96 در 50 سال گذشته بی‌سابقه اعلام شد.

براساس اعلام مدیریت بحران کشور استان فارس در سال زراعی گذشته جز 4 استان اول درگیر خشکسالی بوده است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23165

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *