افتتاح فارم پرورش شترمرغ در روستای چنار:

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آباده در هفتمین روز از ایام الله دهه پرفروغ فجر مزرعه پرورش شترمرغ در 17 کیلومتری آباده و در روستای چناربا حضورامام جمعه و فرماندار شهر افتتاح شد.

در این آیین گشایش رستگار کارشناس مسئول واحد طیور سازمان جهادکشاورزی فارس بیان داشت : پرورش شترمرغ جزء صنایع کم‌آب‌طلب است که با توجه به کمبود منابع آبی کشور و استان اهمیت خود را نمایان می‌سازد.

گوشت شترمرغ به دلیل عدم مصرف آنتی‌بیوتیک و دارا بودن کمترین چربی و بیشترین میزان آهن نسبت به سایر گوشت‌های قرمز اهمیت خود را در حفظ سلامت جامعه نمایان می‌سازد.

وی کمک دولت را در بخش تامین خوراک شترمرغ دانست و گفت: خوراک مورد نیاز شترمرغ که شامل یونجه، ذرت، سویا، کنجاله و ریزمغذی‌هاست به وسیله شرکت پشتیبانی امور دام تامین می‌شود و تاکنون مشکلی در تهیه غذای پرنده نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه صنایع تبدیلی برای پوست شترمرغ در استان نداریم، اظهار کرد: متاسفانه درحالی که چرم شترمرغ بسیار با ارزش است مجبور هستیم پوست این حیوان را به طور کامل صادر کنیم چرم تولیدی از هر پرنده معادل 1.3 متر مربع است که این چرم در رده دوم کیفیت و قیمت در بازار جهانی است، بنابراین می‌توان امید داشت با پرورش این پرنده، ایران دوباره به جایگاه دوم خود در صادرات چرم بازگردد..

یعقوبی مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده تصریح نمود : مردم برای استفاده از گوشت شترمرغ بسیار راغب هستند و امیدواریم با ایجاد صنایع تبدیلی برای پوست این پرنده، میزان اشتغال در این بخش را افزایش دهیم وی افزود :پرورش شترمرغ به دلیل کم آب‌بر بودن این پرنده در استان وشهرستان بسیار مناسب است زیرا نه تنها از گوشت، تخم و پوست آن استفاده می‌شود بلکه روغن این پرنده نیز مصارف بهداشتی و آرایشی دارد و حتی از پوکه تخم و پر این پرنده نیز می‌توان در کارهای هنری استفاده نمود.

در این مراسم افتتاح که با دستان متبرک امام جمعه شهرستان انجام شد وی اظهار داشت هنوز شمیم و عطر دلپذیر کار جهادی و خدمت رسانی به مردم از نهاد جهادکشاورزی به مشام می رسد و این ارگان دارای نیروهای خالص و مخلص در عرصه خدمت می باشد.

شایان ذکر است این فارم پرورش شترمرغ با ظرفیت سیصد قطعه پرواری در زمینی به مساحت ده هزار متر مربع و با اعتبار شش هزار میلیارد ریال از صنئدوق توسعه ملی و ده هزار میلیارد ریال اورده اولیه متقاضی و با اشتغال زایی شش نفر ایجاد و به بهره برداری رسید .

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20496

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *