افتتاح طرح آبیاری نواری در چهارمین روز دهه مبارک فجر

در چهارمین روز از دهه پر فروغ فجر طرح آبیاری نواری با هزینه ای بالغ بر 7/1809 میلیون ریال در شهرستان پاسارگاد به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد ، طرح آبیاری نواری در 17 هکتار از اراضی آقای حجت اله صفرزاده واقع در روستای رحمت آباد دهستان کمین بخش مرکزی شهرستان با حضور علیزاده فرماندار شهرستان ، مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی پاسارگاد و جمعی از مسئولین دستگاه های اجرایی شهرستان افتتاح شد.
بهزاد هوشیار مدیر جهاد کشاورزی پاسارگاد در مراسم افتتاحیه این طرح ضمن تبریک فرار رسیدن دهه فجر و تاکید بر اهمیت اجرای چنین طرح هایی جهت استفاده بهینه از آب گفت: از میزان 7/1809 میلیون ریال جمع هزینه اجرای این طرح ، مبلغ 2/1538 میلیون ریال بلاعوض و بهره بردارمربوطه نیز مبلغ 4/271 میلیون ریال بعنوان آورده در این طرح هزینه کرده است.
هوشیار همچنین در خصوص اهمیت اجرای این طرح گفت : صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان آبیاری ، افزایش بازدهی محصولات در مقایسه با آبیاری سطحی ، کاهش تلفات و رواناب و جلوگیری از فرسایش خاک و توزیع یکنواخت سم و کود در مزرعه از مزایای آبیاری نواری است که امید آن می رود با توسعه اجرای اینگونه طرح ها بتوانیم تبعات ناشی از خشکسالی های اخیر را هر چه بیشتر مدیریت نماییم.

DSC08247

DSC08251

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22523

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *