افتتاح طرح آبیاری نواری در چهارمین روز دهه مبارک فجر1397

افتتاح طرح آبیاری نواری در چهارمین روز دهه مبارک فجر1397

در چهارمین روز از دهه پر فروغ فجر طرح آبیاری نواری و بارانی با هزینه ای بالغ بر2530میلیون ریال در شهرستان ارسنجان به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان ، طرح آبیاری نواری در سطح 26 هکتار از اراضی آقای منوچهر شجاعی واقع در دهستان علی آباد ملک، بخش مرکزی شهرستان با حضور ، لقمانی معاون عمرانی استاندار،کاظمی فرماندار شهرستان ،اسلامی مدیر آب و خاک سازمان ،دهقان مسئول آبیاری تحت فشار سازمان، مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولین دستگاه های اجرایی شهرستان ارسنجان افتتاح شد.
امیدی مدیر جهاد کشاورزی ارسنجان در مراسم افتتاحیه این طرح ضمن تبریک فرار رسیدن دهه فجر و تاکید بر اهمیت اجرای چنین طرح هایی جهت استفاده بهینه از آب گفت: از میزان 2530 میلیون ریال جمع هزینه اجرای این طرح ، مبلغ 2100 میلیون ریال بلاعوض و بهره بردارمربوطه نیز مبلغ 430 میلیون ریال بعنوان آورده در این طرح هزینه کرده است.
امیدی همچنین در خصوص اهمیت اجرای این طرح گفت : صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان آبیاری ، افزایش بازدهی محصولات در مقایسه با آبیاری سطحی ، کاهش تلفات و رواناب و جلوگیری از فرسایش خاک و توزیع یکنواخت سم و کود در مزرعه از مزایای آبیاری نواری است که امید آن می رود با توسعه اجرای اینگونه طرح ها بتوانیم تبعات ناشی از خشکسالی های اخیر را هر چه بیشتر مدیریت نماییم./

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21721

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *