خسارت ۳۲۰میلیارد تومانی بخش کشاورزی فارس

 

سیل

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تغییرات جوی اخیر بیش از 320میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، جعفر صبوری‌پور یادآور شد: تغییرات جوی اخیر شامل جاری شدن سیل، بارش تگرگ و وزش باد شدید به بخش کشاورزی 24شهرستان استان فارس خسارت وارد کرد. وی افزود: در مجموع از خسارت‌های وارده 38درصد به حوزه زراعت، 32درصد به حوزه باغبانی، 25درصد به ابنیه و سازهای آبی، جاده‌های دسترسی به مزارع و جاده‌های عشایری و 5درصد به حوزه دام، طیور، آبزیان و ابنیه‌های مربوطه خسارت وارد شده که خسارت هر بخش  به مراجع ذی‌ربط اعلام گردیده است.
صبوری‌پور با بیان ‌این‌که مصوبه هیئت دولت برای جبران خسارت در استان گلستان در زمینه کمک بلاعوض، تسهیلات ارزان قیمت و اعتبارات عمرانی در فارس نیز اجرا خواهد شد، تصریح کرد: در استان فارس حدود 83میلیارد تومان کمک بلاعوض، 153میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و 59میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برآورد و به وزارت کشور اعلام نیاز شده است که امیدواریم در اولین جلسه هیئت محترم دولت مبالغ مذکور مصوب و به استان ابلاغ شود. این مقام مسئول با اشاره به این‌که سالانه دولت هزار تا 1500میلیارد تومان اعتبار برای بیمه کشاورزی در قانون بودجه مصوب می‌کند، تأکید کرد: کشاورزان محترم باید نسبت به بیمه محصولات زراعی، باغی و دامی خود در زمان مناسب اقدام کنند تا در هنگام نیاز بخشی از خسارت از این طریق نیز جبران شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23189

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *