استقرار یک فروند هواپیمای محلول پاش در فرودگاه برگان داراب

عکس هواپیمای محلول پاش

استقرار هواپیمای محلول پاش در فرودگاه داراب

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی داراب از استقرار یک فروند هواپیمای محلول پاش در فرودگاه برگان این شهرستان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی داراب احمد رضا صالحی با اعلام این خبر، افزود: با توجه به شیوع آفت خطرناک ملخ صحرایی در برخی مناطق همجوار با هرمزگان وشهرستان لار و لزوم آمادگی مبارزه شیمیایی هوایی ، یک فروند هواپیمای محلول پاش در فرودگاه برگان داراب مستقر شد .

وی با اشاره به این‌که پایش ملخ در سطح ۵ هزار هکتار شهرستان داراب صورت گرفته، یادآور شد: در بخش فورگ شهرستان که هم مرز با استان هرمزگان و شهرستان لار است، بیشترین تراکم ملخ صحرایی در مناطق مرتعی و حاشیه کوه ها توسط کارشناسان گزارش شده است.

صالحی با بیان این که خوشبختانه تا کنون گزارشی از ریزش ملخ صحرایی در مزارع و باغات گزارش نشده است ، برنامه این مدیریت در خصوص کنترل ملخ صحرایی را کانون کوبی در خارج از مزارع و باغات اعلام کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: به همین منظور تمهیدات لازم توسط این مدیریت پیش بینی شده و تمام کارکنان در آماده باش کامل هستند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی داراب گفت: یک فروند هواپیمای محلول پاش در شهرستان مستقر ، فرودگاه خاکی منطقه مرز ترمیم و بازسازی شده و سم مورد نیاز و سمپاش ULV نیز مهیا گردیده است.

صالحی ضمن تشکر از رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس و فرماندار شهرستان که پیگیری لازم در خصوص مهیا نمودن امکانات داشته اند از کلیه بهره برداران خواست به توصیه های کارشناسان عمل کرده و در صورت مشاهده ملخ صحرایی مراتب را به نزدیک ترین مرکز جهاد کشاورزی منطقه یا سامانه 131 اطلاع دهند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25060

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *