ستاد پیشگیری از آتش ‌سوزی در جهرم تشکیل شد

به گزارش ایرنا علیرضا صحراییان شنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان که با محوریت منابع طبیعی و احتمال وقوع آتش‌ سوزی مراتع و جنگل‌ها، با حضور اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران و دوستداران و فعالان محیط زیست و منابع طبیعی جهرم برگزار شد، افزود: مهمترین مرحله از پیشگیری در این گونه مسائل، بحث آموزش است که ستاد های تشکیل شده در بخش ها باید این مهم را در نظر بگیرند و کلاس های آموزشی برگزار کنند.

n83293032 72990157
وی اظهار کرد: خط مقدم ما در شهرستان، دهیاران هستند که لازم است طی چند هفته آینده دوره‌های آموزشی تخصصی برای آن‌ها برگزار شود و آن‌ها نیز با همکاری اهالی دلسوز روستا، حافظ منابع طبیعی منطقه خود باشند.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان جهرم خواستار آمادگی کامل ادارات منابع طبیعی و محیط زیست برای هرگونه اقدام احتمالی شد و بیان کرد: ادارات مربوط هرچه سریعتر امکانات مورد نیاز خود را تهیه کنند که در زمان بحران بتوانیم اقدامات سریع و به موقعی انجام دهیم.
وی با بیان اینکه لازم است آتش بُر در برخی مناطق مستعد ایجاد شود، ابراز کرد: اداره راهداری نیز می‌بایست حذف علوفه کنار جاده‌ها را به منظور پیشگیری از وقوع آتش سوزی های سهوی، در دستور کار قرار دهد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23216

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *