پروژه ایران سیمیت داراب باید الگوی کشاورزان قرار گیرد

IMG 0647

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی فارس :

پروژه ایران سیمیت داراب باید الگوی کشاورزان قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی داراب جمعی از مدیران ستادی و مدیران جهاد کشاورزی سراسر استان فارس از پروژه ایران سیمیت داراب بازدید کردند .

در این بازدید که فرماندار داراب نیز حضور داشت فرماندار بر بکار گیری شیوه های نوین اجرا شده در این پروژه در اراضی بهره برداران تاکید گردید .

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی داراب مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی فارس در این بازدید اظهار داشت : حضور مدیران ، کارشناسان و بهره برداران باعث می شود این تکنولوژی ها و شیوه بکارگیری و مدیریت آن را درک کنند . حمید رضا ابراهیمی تصریح کرد : امیدواریم تغییر نگرشی که در این بازدید در مدیران ایجاد می شود سبب تسری به سایر کارشناسان و بهره برداران به عنوان مخاطبین اصلی برنامه شود . وی یاد آور شد : بخش اعظم اتفاقات صورت گرفته در کشاورزی ناشی از دانش بنیان شدن و دانش محور شدن کشاورزی است و این موضوع در نوع تکنولوژی ، شیوه های نوین و مدیریتی قابل بیان است و منجر شده بتوانیم با بکارگیری این شیوه های نوین غذای جمعیت را تامین کنیم . مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی فارس افزود : امیدواریم این فعالیت ها بتواند اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را در کشور سر و سامان دهد . وی در خصوص تغییر الگوی کشت گفت : استان فارس استان کشاورزی است و با مدد کارشناسان مجرب و کمک تحقیقات توانسته ایم ارقام مقاوم به شوری و خشکی بعنوان محصولات جایگزین بجای محصولات آب بر داشته باشیم و بتوانیم با ترویج بیشتر این تکنولوژی ها هر روز شاهد تحولات بهتر و بیشتر باشیم .

علی مظفری فرماندار داراب در این بازدید ضمن خوش آمد گویی به مهمانان اظهار داشت : طرح ایران سیمیت داراب که جزء سه طرح برتر کشور انتخاب شده و کاندیدای رتبه یک کشور است، برایندی است ازمشارکت دولت با بخش خصوصی . وی افزود این این طرح یک کارگروهی علمی تحقیقاتی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا وتجهیزات پیشرفته است و امیدواریم با تلاش مدیریت، معاونین، کارشناسان و پرسنل دلسوز و پرتلاش جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات کشاورزی داراب و حمایت همه جانبه مدیران استانی و کشوری این موضوع محقق گردد .

کارشناس رابط استانی پروژه ایران_سیمیت در این بازدید گفت پروژه 6 ساله است که سال اول خود را با موفقیت چشمگیرپشت سر گذاشته است . محمد ضیایی یادآور شد : سیمیت مرکز بین المللی اصلاح ذرت و گندم در دنیا است و ارقام اصلاحی و تکنولوژهای جدید در دنیا گسترده می کند . رابط استانی پروژه ایران_سیمیت افزود : از اهداف مهم این پروژه اجرای کشاورزی حفاظتی به روش کاشت بر روی پشته های بلند ، بی خاک ورزی به منظور افزایش بهره وری ، بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف نهاده های کشاورزی ، کاهش هزینه های تولید ، صرفه جویی در زمان اجرا و پایداری تولید می باشد . ضیایی در پایان اظهار امیدواری کرد : با اجرای این پروژه و بکارگیری تکنولوژی های نوین در دنیا و مدیریت بهینه مزرعه افزایش 30 درصدی تولید گندم آبی در کشور شاهد باشیم .

در ابتدای این بازدید احمد رضا صالحی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی داراب با بیان سیمای کشاورزی داراب یادآور شد : افزایش بهره وری، بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف نهادهای کشاورزی، کاهش هزینه های تولید، صرفه جویی در زمان اجرا و همچنین پایداری تولید از اهداف مهم طرح تحقیقاتی ایران سیمیت است. احمد رضا صالحی تصریح کرد : ازدیگر اهداف طرح تحقیقاتی ایران سیمیت، اجرای کشاورزی حفاظتی به روش کاشت بر روی پشته های بلند، بی خاک ورزی (بدون شخم زدن) می باشد .

IMG 0643

IMG 0727

IMG 0653

IMG 0655

IMG 0660

IMG 0670

IMG 0693

IMG 0703

IMG 0720

 


لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25066

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *