سرپرست اداره کل منابع طبیعی فارس معرفی شد

جعفر صبوری‌پور افزود: با نگاهی کلان به دو حوزه بزرگ وظیفه‌ای سازمان جنگل‌ها و مراتع در حفظ و بهره برداری اصولی از جنگل‌ها، مراتع و بیابان‌ها و در حفاظت از منابع تولید یعنی آب و خاک اهمیت این سازمان را مشهود می‌سازد.

وی تصریح کرد: این سازمان در سال‌های خشک‌ با اقدامات آبخیزداری در جهت بهره‌وری بهتر از منابع آب و در ترسالی کنترل سیل در خدمت بخش کشاورزی است.

صبوری‌پور با بیان اینکه این حوزه گسترده وظایف جز با مشارکت بهره برداران قابل انجام نیست، افزود: تجربه نشان داده با مشارکت بهره‌برداران و ذی‎نفعان و استفاده از ظرفیت فکری و عملی آنها بهره‎برداری‌های غیراصولی و سوء استفاده‎ها کاهش می‌یابد.

این مقام مسئول توجه به دو نکته ارائه الگوی نظام بهره‌برداری صحیح در حوزه منابع طبیعی و اطلاع‌رسانی و آموزش به بهره‌برداران را ضروری دانست و افزود: در جهت جلب مشارکت مردمی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری که فرموند: “فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود.” گام برداریم.

صبوری‌پور در پایان مکان یابی و امکان‌سنجی در قالب استعدادیابی اراضی و تخصیص زمین در حوزه سرمایه‌گذاری به خصوص در زمینه نیروگاه خورشیدی، صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی و واگذاری‌ها تصدی‌ها و پروژه‎های اتحادیه‌ها و تعاونی‎ها را از جمله اقدامات شایسته کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس برشمرد.

 کاشت بیش از 2 میلیون اصله نهال در فارس   
مدیرکل پیشین منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز در این آیین بیان داشت: در سال 97 بیش از 11 هزار هکتار جنگل کاری در مناطق شهری، افزون بر 210 هکتاری جنگل کاری در مناطق روستایی صورت گرفت و همچنین بیش از 2 میلیون اصله نهال در این استان کاشته شد.         
مهرزاد بوستانی افزود: همچنین در سال 97 تنها 400 هکتار از اراضی منابع طبیعی این استان دچار آتش سوزی شد در حالی که این آمار در سال93 بیش از 9 هزار و 800 هکتار بود.        

جزیره ای عمل کردن از بین خواهد رفت                     
سرپرست جدید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس نیز در این مراسم در مورد اولویت های کاری خود گفت: یکی از مهمترین موضوع هایی که به دنبال از بین بردن آن هستیم، جزیره ای عمل کردن و موازی کاری است.  

         
شهرام منتصری، موضوع افزایش نظارت ها در کنار فعالیت های عملی را به عنوان دیگر اولویت های کاری خود برشمرد.          
در ادامه این آیین، شهرام منتصری که در سمت معاون برنامه ریزی و اقتصادی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس فعالیت داشت به عنوان سرپرست این اداره کل معرفی و از خدمات مهرزاد بوستانی مدیر کل پیشین این نهاد تقدیر شد.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=2740

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *