همایش زن و نهج البلاغه خوانی

بنا بر هماهنگی و دعوت مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس تعداد 16 نفر از خواهران حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و بسیجی جهت شرکت در همایش زن و نهج البلاغه خوانی اعزام شدند.

در این همایش خانم موسوی از سخنران های بسیار جوان دهه 70 که جهت سخنرانی همایش زن و نهج البلاغه خوانی سخنان بسیار شیوا و رسایی را در خصوص روش های مطالعه نهج البلاغه خوانی ارائه نمود، افزود: جهت حرکت در گام دوم انقلاب می بایست در راستای تشکیل جامعه اسلامی و تمدن اسلامی و ظهور امام عصر (عج) اقدام نماییم و به فرموده حضرت امام خامنه ای: بزرگترین امر به معروف حفظ نظام اسلامی است .

موسوی که عضو نهضت جهانی احیاء نهج البلاغه خوانی و طلبه حوزه علمیه خواهران قم می باشد به راه اندازی بحث های گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه پرداخت و بیان داشت در بحث امر به معروف اگر متوجه شویم مخاطب ما اعم از بی حجاب، بی نماز و…. حضرت علی (ع) را دوست دارد پس قطعا قابل هدایت است. ایشان جهت ترغیب همه افراد به خواندن نهج البلاغه گفت روش نهج‌البلاغه خوانی آسان شامل روش فردی و جمعی است. روش فری نیز عبارت است از: خواندن ترجمه نهج‌البلاغه(ترجیحاً ترجمه مرحوم دشتی که به تائید مقام معظم رهبری بهترین ترجمه است)، شروع با ده دقیقه مطالعه شبانه، شروع خواندن از حکمت‌ها (خواندن از آسان به سخت، حکمت‌ها کاربردی‌تر و آسان‌تر است و این مجال را به ما خواهد داد تا با ادبیات و سیاق کلام حضرت آشنا شویم)، خواندن حکمت‌ها دو بار از اول تا آخر، خواندن نامه‌ها از آخر به اول و خواندن خطبه‌ها از آخر به اول.

روش جمعی نیز متشکل است از: تشکیل حلقه‌ای از اعضای خانواده، دوستان و علاقه‌مندان برای تشکیل جلسه معرفتی نهج‌البلاغه خوانی و بعد مراحل روش فردی.

وی افزود: ما معتقدیم اگر بخواهیم گفتمان مشترک، متعالی، نورانی، واقعی و روبه ‌پیشرفتی در جامعه حاکم باشد باید تمام جامعه به زبان امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) بیندیشند و آرزو کنند، خواسته‌ها، آرمان‌ها، حب و بغض‌ها، نفرت‌ها و شوق‌ها،خوف‌ها باید هماهنگ و هم سنگ حب و بغض، خوف و شوق امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) همراه باشد.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=2805

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *