جشنواره گل محمدی در داراب برگزار می‌شود

Copy of DSC01361

جشنواره گل محمدی در داراب برگزار می‌شود

با توجه به برداشت گل محمدی از گلستان های شهرستان داراب ، همایش گل محمدی در 16خردادماه 98 در بزرگترین دشت گل دیم جهان با حضور مقامات کشوری ، استانی و شهرستانی برگزار می گردد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی داراب ، مدیر جهاد کشاورزی با اعلام این خبر افزود : داراب یکی از قطب‌های کشاورزی فارس است که بسیاری از محصولات باغی و زراعی آن در سطح این استان و کشور دارای رتبه و جایگاه ویژه‌ای است و این همایش با هدف شناساندن پتانسیل ها ، توانمندی های بخش کشاورزی ، رونق و توسعه گردشگریشهرستان داراب در زمینه گل محمدی برگزار می گردد . دبیر جشنواره گل محمدی داراب با توجه به وجود پتانسیل های بالقوه در زمینه سرمایه گذاری از جمله : وجود گلستان های دیم ، ارگانیک بودن محصول و نیروی انسانی ماهر ، افراد توانمند را به سرمایه گذاری در صنایع جنبی این محصول دعوت نمود. او از جمله برنامه های این همایش را که با حضور مقامات کشوری ، استانی و شهرستانی برگزار می گردد شامل بازدید از بزرگترین دشت گل دیم و ارگانیک جهان در روستای لایزنگان داراب ، برگزاری همایش تخصصی و علمی گل و گلاب همراه با جشنواره مردمی عنوان نمود .

مدیر جهاد کشاورزی داراب تصریح کرد : در جهت برگزاری هر چه بهتر این همایش ، تا کنون جلسات متعددی با حضور فرماندار ، مسئولین ادارات مرتبط ، بخشداررستاق ، دهیار و شورا و معتمدین محلی روستای لایزنگان برگزار و در این راستا کمیته های 12 گانه تشکیل شده که در حال برنامه ریزی و هماهنگی این رویداد مهم هستند .

احمد رضا صالحی یادآور شد : شهرستان داراب با دارا بودن بیش از 5 هزار و 700 هکتار گل محمدی بیشترین سطح زیر کشت این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است . احمد رضا صالحی افزود : محصول گل محمدی شهرستان داراب به صورت ارگانیک بوده که فرآورده های آن نظیر گلاب ، غنچه و اسانس گل محمدی به کشور های حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می گردد. وی به وجود صنایع تبدیلی در این زمینه اشاره و عنوان نمود : در راستای فرآوری و اشتغال در این محصول 4 واحد گلاب گیری به صورت صنعتی و 25 واحد به صورت سنتی فعال مشغول فرآوری این محصول در شهرستان می باشند.

DSC01724

۲۰۱۵۱۲۱۳ ۱۱۴۸۱۲

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25069

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *