8 میلیارد تومان برای تامین سم ملخ نیاز داریم

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد مهدی قاسمی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای کشاورزی استان فارس که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و معاونان وزرای نیرو و جهاد کشاورزی و معاون سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی، به بخشی از درخواست‌های این بخش اشاره کرد و افزود: اختصاص یارانه به گلخانه‌ها و استمهال وام کشاورزان از جمله موارد مهمی است که با توجه به خشکسالی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به توسعه سامانه‌های آبیاری نوین در استان فارس اشاره داشت و تصریح کرد: برای پیشرفت مطلوب‌تر در این زمینه به اعتبارات بیشتری نیاز است و همچنین برای عملیاتی شدن تسطیع لیزری باید طرح‌های فاینانس برای آن تعریف شود.

به گفته قاسمی ️استان فارس قطب کشاورزی کشور و ویترین محصولات باغبانی است،  این استان با ۹ درصد تولیدات کشور رتبه دوم تولید را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: این استان با تولید حدود ۱۵ درصد از کل محصولات باغی کشور رتبه نخست تولید و  با حدود ۸ درصد تولید محصولات زراعی کشور رتبه دوم را دارد و در ارتباط با محصولات شیلاتی استان فارس  با تولید ۶درصد رتبه ششم تولید در بین استان‌های غیر ساحلی دارد.

قاسمی اظهار امیدواری کرد که با تلاش و هم‌افزایی رونق اقتصادی بیشتری به بخش کشاورزی فارس عرضه شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=2942

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *