توسعه 650 هکتاری گلخانه در فارس

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایجاد 5800 هکتار گلخانه در کشور در دستور کار قرار گرفته است که از این میزان ۶۵۰ هکتار مربوط به استان فارس است.

 محمد علی طهماسبی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای کشاورزی استان فارس افزود:  به دستور وزیر جهاد کشاورزی پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره 18،  به منظور توسعه گلخانه ها در سراسر کشور تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع بانک کشاورزی به عنوان مجری ویژه برای اجرای طرح توسعه گلخانه ها در کشور انتخاب شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین با تشکر از انتصاب معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس به عنوان مسئول ستاد ویژه گلخانه های استان از سوی استاندار فارس این اقدام را یک الگو برای دیگر استان ها عنوان کرد.

به گفته وی با کاربرد پوشش سایبان تا 30 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شودکه تسهیلات ارزان قیمت به آن اختصاص داده شده است.

طهماسبی در ادامه به بحث واگذاری اراضی شیبدار اشاره کرد و گفت: این طرح باعث آباد شدن زمین‌ها توسط مردم و مانع ایجاد رواناب می‌شود و اگر انجیرستان های فارس نبود سیل های ویرانگر را داشتیم.

وی افزود: اگر می خواستیم همین انجیرستان ها را با پول دولت راه اندازی کنیم برای حدود ۶۰ هزار هکتار انجیرستان با سامانه آبگیر مرتب چه سرمایه گذاری عظیمی باید صورت می گرفت؟ اثرات مثبت زیست محیطی این موضوع بسیار است.

طهماسبی در پایان یادآورشد: گیاهان سازگار با کم‌آبی و نشاءکاری از دیگر برنامه‌هایی است که با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=2950

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *