مشکلات سد پارسیان بررسی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، احمدعلی کیخا در بازدید از سد پارسیان گفت: تقریبا بیش از دو دهه قبل مطالعات این طرح نیمه تمام انجام شده اما به دلیل تغییرات اقلیمی و کاهش آبدهی رودخانه در مراحل مختلف تصمیمات عوض شده است.

احمدعلی کیخا افزود: وزارت نیرو و جهاد کشاورزی به عنوان مصرف کننده این آب و متقاضی رودخانه باید برنامه ای به کمیسیون ارائه دهند تا افرادی که در طول تاریخ از پایین‌دست، میان دست و بالادست رودخانه دارای حقابه بودند و زندگی خود را بنا کردند در اولویت قرار بگیرند و از این آب به نحو شایسته ای بهره مند شوند.

به گفته وی نمی‎توان در بالا دست برنامه‌ای داشت و کسانی که زندگی‌ آنها در پایین دست و انتهای رودخانه شکل گرفته دچار بحران شوند.

کیخا تاکید کرد: با شرایط طبیعی که مشاهده شد و اطلاعات این منطقه قطعا نیاز به سد دارد که البته مشخصاتش جای بحث دارد.

12 میلیارد تومان برای تکمیل سد پارسیان لازم است

در ادامه بازدید نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 12 میلیارد تومان برای تکمیل سد در نظر گرفته شده و امیدواریم که با حمایت‌های وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و مجلس شورای اسلامی این حقی که بیش از نیم قرن برای شهرستان مطالبه شده،  محقق شود.

مسعودگودرزی افزود: مطالعات سد پارسیان از سال 1372 آغاز شده، پیشرفتی در احداث تونل های انحراف، جاده های دسترسی و کارهای زیربنایی انجام شده اما متاسفانه در سالهای اخیر شاهد توقف فعالیت آن هستیم.

وی تصریح کرد: برای حفظ حقوقی مردمی که سالیان سال از این آب کردند باید سد مجددا احیا شود.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=2967

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *