توجه به کشاورزی علمی در استان فارس

محمدمهدي قاسمي روز دوشنبه ٢٧ خردادماه در نشست خبری  با تشریح برنامه‌های یک ساله جهاد کشاورزی استان فارس گفت: آب کمیاب‌ترین نهاده بخش کشاورزی است از این رو مبنای تمام اقدامات و برنامه‌ریزی‌های  بر پایه بالا بردن بهره‌وری آب است.

به گفته وی از اهم برنامه ها در جهت افزایش بهره‌وری آب اجرای سیستم‌های نوین آبیاری است که در این زمینه استان فارس با فاصله زیادی از استان بعدی رتبه اول کشور را دارد.

وی دیگر اقدامات در این راستا را توسعه و ترویج بذور مقاوم به شوری و خشکی، توسعه کشت گلخانه‌ای، تغییر کشت به گیاهان کم‌آب‌بر و تغییر فصل کاشت برشمرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه این استان به ۶۱۰ پهنه تقسیم بندی شده و ۹۴ مرکز خدمات جهاد کشاورزی دارد، گفت: به دنبال روش‌های فناورانه در جهت افزایش بهره‌وری آب و نهاده‌های تولید هستیم تا اقتصاد کشاورزی را بهبود ببخشیم.

قاسمی یادآورشد: امسال به دلیل بارندگی‌های مناسب، مراتع و جنگل‌ها از پوشش گیاهی مطلوبی برخوردارند که بخشی از این پوشش علفی است و این علف‌ها با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی از اردیبهشت ماه تا تابستان خشک می‌شود که در این شرایط به آتش سوزی حساس بوده و کوچکترین بی احتیاطی، منجر به آتش سوزی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با اطلاع‌رسانی خوبی که از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی انجام شده شاهد كمك بيشتر مردم و كاهش آتش سوزي‌ها هستیم، افزود: در شرایطی که حریق رخ می‌دهد با هماهنگی صورت گرفته بسیج مردمی، ارکان دولتی، نیروهای انتظامی و شرکت هلیکوپتری با کمک‌رسانی در اسرع وقت آتش را خاموش می‌کنند که البته انتظار می‌رود اصحاب رسانه بیش از پیش در این زمینه  اطلاع‌رسانی کنند.                  

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=2996

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *