آغاز برداشت گندم در شهرستان شیراز و تحویل نخستین محموله گندم مازاد بر نیاز کشاوزران به مراکز خرید

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز: عملیات برداشت گندم  از مزارع این شهرستان آغاز گردید.

 مجید اختری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: در سال زراعی جاری بیش از 24 هزار و 900 هکتار از اراضی شهرستان شیراز زیرکشت محصول گندم آبی رفته که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته به دلیل وضعیت مناسب آب و هوایی و بارش های جوی 15درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد:سال زراعی گذشته از هر هکتار کشت گندم آبی شهرستان شیراز به طور میانگین 4200 کیلوگرم محصول برداشت شد که پیش بینی می شود امسال این رقم به 4هزار و 350 کیلوگرم در هکتار برسد.

اختری افزود: برای برداشت گندم 120 دستگاه کمباین در شهرستان شیراز فعال است که از این تعداد 80 دستگاه بومی و 40 دستگاه از سایر استان ها وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شیراز ادامه داد: 7 مرکز خرید تعاونی تولید و روستایی در این شهرستان آمادگی لازم جهت تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را دارند و هیچ گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان شیراز اضافه کرد؛ به منظور حمایت از کشاورزان در سال زراعی جاری بیش از2 هزار و 400 تن بذر گندم گواهی شده تهیه و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

 مهرداد جلالیان کارشناس مسئول زراعت  نیز از تحویل نخستین محموله گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به مرکز خرید این شهرستان خبر داد.

وی افزود: قیمت خرید هر کیلوگرم گندم سال زراعی جاری 17 هزار  ریال تعیین شده است.

جلالیان، قیمت هر کیلوگرم گندم دُورم (ویژه صنایع ماکارونی) را 18هزار و 500 ریال اعلام کرد.

وی تصریح کرد: مراکز خرید دولتی شهرستان شیراز به منظور رفاه حال کشاورزان و کوتاه کردن دست دلالان حتی در ایام تعطیل نیز گندم کشاورزان را تحویل می گیرند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=13272

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *