در سال جاری تعداد 78 واحد صنایع کشاورزی به بهره برداری خواهند رسید

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تا کنون بیش از000 8 میلیارد ریال در حوزه صنایع کشاورزی استان فارس سرمایه گذاری شده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهدی صادقی اظهار داشت: تا پایان اردیبهشت ماه 98 تعداد 700 واحد تولیدی در استان در حال تولید          می باشند که در صورتی که با ظرفیت کامل فعالیت نمایند بالغ بر3 میلیون 977 هزار تن ماده خام محصولات کشاورزی جذب این واحدهای صنعتی شده  که اشتغال 9342  نفر رابه دنبال داشته است.

وی با بیان این که استان فارس رتبه دوم در جذب ماده خام کشاورزی دارد بیان داشت: هدف گذاری این مدیریت در سال جاری به بهره برداری رساندن 78 واحد صنعتی می باشد که با به تولید رسیدن این واحدها جذب ماده خام کشاورزی بیش از 360 هزار تن اتفاق خواهد افتاد.

صادقی در ادامه اظهار داشت: از اولویت های سرمایه گذاری در سال جاری در قالب 78 واحد صنعتی،  ایجاد 21 واحد سردخانه، 30 واحد صنعتی با هدف بسته بندی محصولات کشاورزی، 3 کارخانه با موضوع فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی و 24 واحد صنعتی در سایر صنایع در شهرستان های تابعه استان می باشد.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به شرایط موجود و این که محصولات برداشت شده پس از برداشت دچار افت کیفیت و کمیت می گردند که ایجاد واحدهای صنایع غذایی از مهم ترین راه های حفظ کیفیت محصولات تولیدی و جلوگیری از  فساد پذیری و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی می باشد.

این مقام مسئول در خاتمه خاطر نشان کرد: ایجاد واحد صنایع کشاورزی علاوه بر این که از فساد پذیری محصولات تولیدی جلوگیری می کند همچنین سبب افزایش ماندگاری، افزایش ارزش افزوده اقتصادی برای تولید کنندگان می گردد.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=3099

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *