تحویل بیش از 500 هزار تن گندم در فارس

  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تاکنون کشاورزان  بیش از 500 هزار تن گندم مازاد بر مصرف خود را به صد و یازده مرکز خرید شرکت بازرگانی دولتی غله،  یا شرکت تعاونی به عنوان مباشر تحویل داده اند.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمدمهدی قاسمی در بازدید از مرکز خرید گندم و کلزا ی شهید هاشمی نژاد سهرسنان مرودشت افزود:۸۵ درصد از بهای گندم معادل 700 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است و مشکلی به لحاظ خرید وجود ندارد.
به گفته وی بهای گندم تحویلی از یک هفته تا ده روز پس از تحویل به کشاورزان پرداخت شده که این امر نسبت به سال گذشته با سرعت بیشتری انجام می‌شود. 
قاسمی به کاهش آفات و بیماری‌ها و افزایش تولید گندم بر اثر بارندگی‌های مناسب در سال زراعی جاری در استان فارس اشاره کرد و افزود: سن‌زدگی گندم بسیار ناچیز و حدود ۸۰۰ کیلوگرم  بود که  قابل اغماض بود و بحمدالله علیرغم   شرایط آب و هوایی مناسب، مبارزه با این آفت به خوبی صورت گرفت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس یادآورشد: در سال جاری در این استان سطح زیر کشت گندم آبی حدود 260 هزار هکتار و گندم دیم 135 هزار هکتار بود و پیش‌بینی می‌شود یک میلیون و 300 هزار تن تولید داشته باشیم که  نسبت به سال گذشته  افزایش 30 درصدی را خواهیم داشت.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=3115

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *