رئیس کمیسیون کشاورز در جهرم :برخی افراد مانع کار قانونی کشاورز می‌شوند

احمدعلی کیخا ظهر امروز در همایش «آب، کشاورزی و زندگی» در جهرم با بیان اینکه از 30 سال پیش کشاورزان جهرمی پیشرو و ممتاز بودند اظهار داشت: زمانی که در دانشکده کشاورزی شیراز تحصیل می‌کردم از جهرم ‌نمونه خاک را برای آزمایش و … می‌آوردند و می‌گفتند جهرم بسیار ممتاز در کشاورزی  است و این آغاز شناخت من از این شهرستان بود.

 

کیخا

وی با اشاره به اینکه از همان زمان هم مسئله و مشکل آب برای جهرم مطرح و یک چالش برای این منطقه بود، افزود: مدیران و مسوولان به بخش کشاورزی توجه و دقت بیشتری داشته باشند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 40 سال است که به صورت تصنعی نرخ ارز را برای کمک به بخش صنعت، ماشین سازی و… پایین نگه داشته تا فلان دستگاه و صنعت وسیله خوب بسازد و پیشرفت کند، گفت: این سیاست ظلم پنهانی به بخش کشاورزی است.

وی بیان کرد:  این همه ارزی که در بخش خودرو گذاشتیم که هنوز هم به‌کیفیت و قیمت مطلوب و مناسب نرسیدیم اگر همان پتانسیل و توجه را در بخش کشاورزی گذاشته بودیم اکنون وضعیت و اقتصاد کشور خیلی بهتر بود.

کیخا بیان داشت: نباید حرف کشاورز را پس زد بلکه باید با جان و دل حرف و مشکلات کشاورزان را شنید و برای حل مشکلات آنان اقدام و تلاش جدی صورت بگیرد.

 نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که برخی افراد مانع کار قانونی کشاورز می‌شوند، گفت: دولت به کارمندان برای برداشتن و حل مشکلات کشاورزان از بیت‌المال حقوق می‌دهد.

وی گفت: استان فارس در زمینه کشاورزی قابلیت پیشرویی دارد که می‌تواند با دانش و امکانات به‌روز علاوه بر اینکه مشکلات آب و منابع طبیعی استان را برطرف کند می‌تواند راه و چراغی برای کل کشور باشد

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23243

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *