معاون وزیر جهاد کشاورزی در جهرم گفت :دانش کشاورزان را بالا ببریم

معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور بیان کرد: باید در مسیر کاهش مصرف آب حرکت و تلاش کنیم که این موضوع نیازمند بالابردن دانش کشاورزان در زمینه بهره وری است.

خاوازی

کاظم خاوازی پنجشنبه در همایش «آب، کشاورزی و زندگی» در جهرم افزود: آنچه که می‌تواند بخش کشاورزی را متحول کند اعتلای دانش در این حوزه است؛ دانش فقط مربوط به‌دانشگاه و مراکز پژوهشی نیست، بلکه بخش مهمی از آن مربوط به کشاورزی و کشاورزان است.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از دانش کشاورزی در اختیار بهره‌برداران است، ابراز کرد: به عنوان نمونه در سیستان و بلوچستان برای تشخیص آفت سرخرطومی، کشاورزان از روشی بومی استفاده کرده بودند که حتی کارشناسان فائو را به تحسین و اعجاب واداشت.

معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور ابراز کرد: برای حل مشکل آب نیازمندیم الگوهای کشت را تغییر دهیم و ارقام مشخصی را بکاریم.

به گفته وی امسال ۸۰ رقم جدید در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

خاوازی گفت: برخی ارقام مثل گندم رخشان یک تا دو نوبت مصرف آب را کم می‌کند و متوسط برداشت محصول آن زیر ۱۲ تن نیست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به زوال مرکبات در شهرستان جهرم گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته به دستور وزیر جهاد کشاورزی یک تیم از متخصصان داخلی و خارجی در این عرصه در جهرم گرد هم آوردیم و نسخه مشخصی ارائه شد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23241

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *