بازدید نمایندگان کمیسیون آب، كشاورزي و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي از طرح های اولویت دار شهرستان پاسارگاد

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی پاسارگاد ، هیاتی مرکب از آقايان حاتمیان و وقف چی از نمايندگان عضو كميسيون آب ،كشاورزي و منابع طبيعي مجلس، آقاي مهندس برومندی نماينده مردم شهرستان های مرودشت ، پاسارگادو ارسنجان در مجلس شوراي اسلامي ، میر قادری معاون اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری فارس ، دکتر زارع رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی فارس ، جلالی معاون طرح و توسعه آب منطقه ای فارس در معیت فرماندار ، مدیر جهاد کشاورزی و اعضای کمیسیون کشاورزی شهرستان پاسارگاد از طرح های اولویت دار این شهرستان بازدید کردند.

هیئت مذکور پس از ورود به شهرستان ابتدا از سد سیوند بازدید و پس از ان در محل سالن جلسات مجموعه سد گزارشی در خصوص حفر 7 حلقه چاه تامین آب شرب شهرستان های پاسارگاد و ارسنجان تحت محیط power point توسط جلالی معاون طرح و توسعه آب منطقه ای فارس به آنها ارائه گردید و پس از ان تقاضای تامین اعتبار لازم جهت تکمیل طرح آبرسانی نیز مطرح شد.

هیئت در ادامه به منطقه سرپنیران عزیمت و ازحوضه آبخیز وطرح تغذیه مصنوعی اجرا شده دراین منطقه بازدید نمودند. در بازدید از این طرح میرقادری معاون منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گزارشی از وضعیت طرحهای آبخیزداری در استان وبخصوص شهرستان پاسارگاد ارائه کرد. وی گفت:استان فارس بادارا بودن 2/2 میلیون هکتار مقام اول عرصه های جنگلی رادارا است و همچنین با دارا بودن 3/7میلیون هکتاروسعت عرصه های مرتعی در کشور مقام دوم راداریم . ضمنا از نظر اجرای پروژه های آبخیزداری نیز در کشور مقام اول رادارا هستیم چرا که در سطح 5/2 میلیون هکتار از عرصه های استان فارس عملیات آبخیزداری انجام شده است .

میرقادری گفت: در شهرستان پاسارگاد تا کنون 10 حوضچه تغذیه مصنوعی و یک بند خاکی ایجاد کرده ایم همچنین در سطح 109 هکتار عملیات پخش سیلاب و در سطح هزار هکتار عملیات بیو لوژیک در شهرستان پاسارگاد صورت گرفته که با اجرای عملیات آبخیزداری ضمن کنترل سیلاب از ورود سیل به شهر سعادت شهر پیش گیری شده است.
در بازدید از حوضه آبخیزسرپنیران اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن ابراز رضایت از عملیات آبخیزداری در شهرستان پاسارگاد براجرای طرحهای آبخیزداری در شهرستان پاسارگاد واستان فارس تاکید کردند.

هیات بازدید کننده در پایان بازدید خود از شهرستان به مرکز آموزش پردیس علی اباد کمین عزیمت و پس از ادای فریضه نماز و صرف نهار در سالن جلسات مرکز حضور بهم رساندند.در این جلسه دکتر زارع رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی فارس گزارشی از طرح های تحقیقاتی و کاربردی در استان و همچنین در خصوص نحوه جذب و پذیرش دانش اموز در این مرکز پیشنهاداتی ارائه نمودند.

IMG_3885.JPGIMG_3727.JPG

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22545

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *