اجرای طرح پایش سلامت بهره برداران بخش کشاورزی توسط جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان

به منظور حفظ و ارتقاء سلامت بهره برداران بخش کشاورزی طرح پایش سلامت بهره برداران بخش کشاورزی توسط جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی سپیدان ،مدیر جهاد کشاورزی سپیدان گفت ، در این طرح ضمن معاینه بهره برداران توسط پزشک مواردی چون فشارخون، قد، وزن، بینایی و شنوایی افراد فعال در عرصه بخش کشاورزی بررسی می گردد. وی اظهار داشت ،پس از انجام آزمایش خون با مراجعه به پزشک خانه بهداشت توصیه های لازم به آنها اعلام می گردد و جهاد کشاورزی شهرستان با اطلاع رسانی به بهره برداران آنها را به شرکت در این طرح ترغیب می نماید.

باقیمانده غیر مجاز سموم روی محصولات کشاورزی روز به روز بر شمار قربانیان سموم شیمیایی افزوده شده و بیماریهای صعب العلاج مثل سرطان، نازایی و مسمومیتهای حاد و مزمن از پی آمدهای استفاده بی رویه سموم است و افرادی که مستقیما درتماس با سموم هستند شامل کشاورزان،کارگران سمپاش،حمل کنندگان سموم ،توزیع کنندگان سموم ،مصرف کنندگان محصولات غذای آلوده به باقی مانده سموم ،کارشناسان کشاورزی وکارگران کارخانجات تولید سم لازم است که جهت پیشگیری از بیماریها در این طرح شرکت نمایند . لذاپس از برگزاری جلسات متعدد با شبکه بهداشت و درمان مقرر شد مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان در ابتدای امر نسبت به تهیه لیست افرادی که در معرض مخاطرات سموم قرار دارند اهتمام ورزند و طی جلساتی برنامه ریزی لازم برای اجرای طرح صورت پذیرفت.

چهار مورد موفق از این طرح تاکنون در شهرستان اجرا گردیده است به قرار زیر است:اجرای پایش سلامت بهره برداران بخش کشاورزی توسط جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان در روستای جوزکنگری به مناسبت هفته دولت-اجرای پایش سلامت بهره برداران بخش کشاورزی توسط جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان در روستای برشنه-اجرای پایش سلامت بهره برداران بخش کشاورزی توسط جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان در روستای بهرغان به مناسبت دهه مبارک فجر-اجرای پایش سلامت بهره برداران بخش کشاورزی توسط جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان در هرابال بیضا به مناسبت دهه مبارک فجر.

لازم به ذکر است که در حاشیه پایش سلامت بهره برداران کشاورز بخش بیضا نشست مشترک کارشناسان جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت با جناب دکتر همتی رییس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد و گزارش همکاری بین جهادکشاورزی و شبکه بهداشت و درمان سپیدان و بیضا ارایه گردید.امید است با همراهی و مساعدت تمام مسئولین و با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود بتوانیم گامی موثر در راستای سلامت زحمت کشان این عرصه برداریم .

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26564

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *