افزایش سطح زیرکشت گیاهان دارویی در دهستان داریون شهرستان شیراز

بیش از6 هکتار از اراضی دهستان داریون به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت.

توسعه کشت گیاهان داروئی راهی برای تغییر الگوی کشت در راستای بهینه سازی مصرف آب کشاورزی و راهکاری برای رفع بخش عمده ای از مشکلات اشتغال جوانان منطقه است.بخش کشاورزی مانند هر فعالیت پویایی نیازمند آمایش دوباره و برنامه ریزی برای رسیدن به توسعه و مقابله با بحران های تغییر اقلیم و خشکسالی موجود در کشور است.بنابراین تغییر الگوی کشت به سمت گیاهان دارویی که مصرف بهینه آب در کشاورزی را به دنبال خواهد داشت، در این راستا انجام خواهد شد.

با ترویج و برگزاری دوره های آموزشی  گیاهان دارویی  و با توجه به اینکه کشت گیاهان مذکور از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی فارس می باشد،در این زمینه در سال جاری، 6 هکتار از اراضی منطقه سه تلان داریون به کشت گیاهان دارویی اختصاص داده شد.

ازگیاهان دارویی که به صورت نشایی کشت شده می توان به نعناع فلفلی یک هکتار، بادرنجبویه یک هکتار، چای ترش یک و نیم هکتار، آویشن باغی 8 هزار مترمربع ، مریم گلی 6هزارمتر مربع به لیمو 6هزار متر مربع و استویا 5هزار متر مربع اشاره کرد .

اولین برداشت یاچین اول نعناع فلفلی از این مزرعه صورت گرفته و در روزهای اینده برداشت گیاهان دارویی ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که سطح زیر کشت گیاهان دارویی در دهستان داریون درحال حاضر 10 هکتار شامل زعفران و گل محمدی و گیاهان فوق الذکر می باشد که تلاش برای افزایش  سطح زیر کشت در سال های  بعد نیز وجود دارد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=13275

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *