ظرفیت کم نظیر سپیدان در تولید محصولات دام و طیور

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد ؛ سپیدان دارای ظرفیت باالقوه بالا در حوزه دام و طیور و دارای جایگـــاه ویژه ای در سطح استان است .
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی سپیدان ، مسائل و مشکلات حوزه دام و طیور شهرستان با حضور جزایری معاون بهبود تولیدات دامی ، جوادی جهرمی، فرماندار ، باصری ، مدیر جهاد کشاورزی ، ساجدی، مدیرامور دام سازمان، رستگار مدیر امور طیور سازمان ، نصیری معاون فنی ، کارشناسان دام سازمان ، برخی رؤسای ادارات و کارشناسان شهرستان ، مسوولین مراکز جهاد کشاورزی ، مسوولین دفاتر نظام مهندسی کشاورزی، نمایندگان تشکلهای دام و طیور و تعدادی از فعالان و تولید کنندگان حوزه دام و طیور برگزار شد .
محمود باصری ، مدیر جهاد کشاورزی سپیدان ضمن بیان اهمیت تولیدات دامی شهرستان و پتانسیلهای فراوان ازجله مقام اول تولید تخم مرغ،مقام دوم تولید عسل و مقام سوم تولید شیر و گوشت در سطح استان ، به تشریح وضعیت حوزه دام و طیور شهرستان پرداختند و لزوم حمایت بیشتر سازمان از این حوزه را مورد تائید قرار داد .
در ادامه نمایندگان تشکلها و تولید کنندگان به بیان مسائل و مشکلات مبتلا به حوزه فعالیت پرداختند و خواستار حمایت بیشتراز این زیر بخش شدند .
همچنین رستگار ، مدیر امور طیور و ساجدی مدیر امور دام سازمان ضمن پاسخگویی به درخواست حاضرین مطالبی را درخصوص اقدامات انجام شده و ضرورتهای موجود در حوزه دام و طیور را بیان نمودند.
جزایری معاون بهبود تولیدات دامی سازمان ضمن بیان اهمیت جایگاه تولیدات دامی در اقتصاد کشاورزی و کشور اظهار داشتند ، سپیدان دارای ظرفیت باالقوه بالایی در حوزه دام و طیور است بطوریکه 40%تخم مرغ استان و 10% تولید شیر استان را تامین میکند و 2 واحد تولید ملی نیز در سپیدان درحال فعالیت است . ایشان ضمن اظهار امیدواری و پیش بینی آینده ای روشن در این حوزه، به اقدامات اساسی که لازم است انجام و پیگیری شود ازجمله پرورش گاو سمینتال ، زنجیره های تولید، سرمایه گذاری صنایع تبدیلی دامی و پرورش زنبور عسل اشاره نمودند .
در ادامه جوادی جهرمی فرماندار شهرستان ضمن بیان این نکته که در حال حاضر همه در حال نبرد اقتصادی هستیم اظهار داشت ،در این راستا بر همه ما واجب است که خدمات در خورشأن تولید کنندگان عزیز ارائه دهیم و آنها را در زمینه های مورد نیازشان تحت حمایتهای ویژه قرار دهیم . ایشان همچنین با اشاره به لزوم کاهش بروکراسی های اداری اذعان داشتند شهرستان سپیدان قابلیت توسعه کشاورزی مدرن در همه زمینه ها بویژه حوزه دام و طیور را دارد که انتظار است با برنامه ریزی و مکانیزمهای حمایتی در این مسیر اقدامات ویژه ای انجام شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26585

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *