بازگشایی دفتر خدمات غیر دولتی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در رستم

daftar 

بازگشایی دفتر خدمات غیر دولتی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در رستم

     رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس: بازگشایی دفاتر نظام مهندسی به عنوان پلی بین دولت و بخش خصوصی در راستای واگذاری امور به مردم و اشتغال زایی می باشد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم، هم زمان با بازگشایی دفتر خدمات غیر دولتی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در رستم که با حضور حسین رئیسی “رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس”، دستگاه های اجرایی شهرستان رستم به ریاست فرماندار و دبیری مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را توفیقی در راستای ارتقاء سطح دانش، اخلاق حرفه ای دانست و گفت: لازم است که با به روز کردن مباحث علمی، سازماندهی و قانون مند کردن آنها به مردم و جامعه خدمت نمائیم.

علی گودرزی هدف سازمان نظام مهندسی را ارتقاء کمی و کیفی محصولات کشاورزی در شرایط تحریم ها و امنیت غذایی توصیف نمود و افزود: در کلان کشوری مبحثی است که اگر امورات با دانش و علم همراه نگردد همانا مستوجب اثرات زیانباری در جامعه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم به اهمیت ارتقاء دانش بهره برداران تاکید داشت و گفت: همه متولیان امر خدمت به مردم باید در عصر تکنولوژی و فن آوری های نوین تلاش کنند که با به روز کردن علم کشاورزی به عنوان اساس اقتصاد جامعه و معیشت مردم، گام های مثمر ثمری بردارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس به نقش سازمان نطام مهندسی در تعامل بین دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: صدور مجوزها از سال ۱۳۹۴در بحث گلخانه ها، دام، شیلات، آبزیان و… در اختیار سازمان نظام مهندسی قرار گرفت تا به عنوان دستگاهی مقتدر این امورات پرحاشیه را به سرانجام رساند که خوشبختانه با افتخار از این قضیه سربلند بیرون آمده است.

حسین رئیسی به آمار بالای صدور مجوزها در ۲۹شهرستان استان فارس و تشکیل ۳۶دفتر در سطح این استان با نیروها و کارشناسان بومی‌‌ را یادآور شد و افزود: بحث توسعه گلخانه ها با توجه به وضعیت کم آبی و شرایط اقلیمی آب و هوایی در سطح کشور و استان در اولویت کاری قرار دارد و انتظار می رود که حوزه دامی با رشد ظرفیت بیشتری پویاتر گردد.

وی به نقش استاندار و فرمانداران شهرستان ها در توسعه گلخانه ها که در رأس امور قرار دارند اشاره کرد و ابراز نمود: وقتی دولت با چنین عزم راسخی به کشت های تحت کنترل اهمیت می دهد، به تعبیر رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس باید فرش قرمز زیر پای متقاضیان و سرمایه گذاران پهن نمائیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس تعرفه ابلاغی از طریق وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با صدور مجوز گلخانه ها و سایر امورات را یادآور شد و تصریح نمود: در مبحث استعلام در راستای صدور مجوزها ۱۶استعلام از دستگاه های ذی مدخل داشتیم که با حذف هشت مورد آن، تلاش شده است این روند تسریع داده شود.

رئیسی به دوره های آموزشی به عنوان جزء لاینفک کار سازمان جهاد کشاورزی و به تبعه آن سازمان نظام مهندسی کشاورزی تاکید کرد و بیان داشت: کارشناسان مربوطه باید در کنار بهره بردار قرار گیرد تا در همین راستا مخاطب یابی صورت پذیرد.

این مقام مسئول استعلام و صدور مجوزها را در یک بازه زمانی و حداکثری ده روز اعلام کرد و گفت: دستگاه هایی که در روند استعلام و صدور مجوزها سهل انگاری نمایند قطعا با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس صدور مجوز ۶۳هکتاری و پروانه تاسیس گلخانه ها در سه ماهه اول سال جاری را یادآور شد و ادامه داد: در استعلام ها برای صدور مجوزها، استعلام محیط زیست حذف و با کمک گرفتن از مشاور مشکلات تا حدود زیادی مرتفع شده است ولی در امور دام این معضل هنوز حل نشده است.

حسین رئیسی به عمر هیجده ساله سازمان نظام مهندسی کشاورزی در سطح استان به عنوان بزرگترین تشکل تخصصی اذعان نمود و اظهار کرد: هفتاد درصد از کارشناسان جویای کار در بدنه این سازمان قرار دارند که نقش برون سپاری امورات را در سیاست های دولت ایفا می نمایند.

وی با بیان این مطلب که هیچ مانعی برای افتتاح دفاتر غیر دولتی با گرایش های مختلف نداریم، عنوان کرد: با بازگشایی اینگونه دفاتر، بخش خصوصی در همه زمینه ها به غیر از تشریفات اداری می توانند به فعالیت بپردازند.

حسین رئیسی به ایجاد فرصت شغلی در بدنه سازمان نظام مهندسی و به نقشر سازمان جهاد کشاورزی فارس به عنوان متولی و نظارتی را یادآور شد و در پایان گفت: هدف از ایجاد دفاتر نظام مهندسی پلی بین دولت و بهره بردار است تا از کارشناسان جهت ترویج و آموزش اشتغال های روستایی و برگزاری کلاس های مربوطه استفاده گردد

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25620

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *