مجتمع گلخانه‌ای داراب گشایش یافت

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، رئیس این سازمان در مراسم افتتاحیه گلخانه در شهرستان داراب گفت: این گلخانه به مساحت 1.7 هکتار و با ظرفیت تولید 680 تن، اولین واحد از یک مجتمع پنج هکتاری است و اشتغال‌زایی مستقیم 17 نفر  و غیر مستقیم 50 نفر را به دنبال دارد.

محمدمهدی قاسمی افزود: این گلخانه با تسهیلات 28 میلیارد ریالی شروع به‌کار کرده و بانک عامل پرداخت‌کننده این تسهیلات بانک کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه روند صدور مجوزها گویای توجه خاص به توسعه گلخانه در استان فارس است، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید در زمینه اعطای تهسیلات بانکی ارزان قیمت از “محل بند الف تبصره 18”  به گلخانه‌ها بهترین مساعدت شده و امروز در مناطق کمتر برخوردار تسهیلات با بهره 7 درصد و در مناطق برخوردار  9 درصد به گلخانه‌ها اختصاص داده شد که کمک بزرگی به توسعه گلخانه‎ها است.

به گفته قاسمی، یکی از استراتژی‌های اساسی استان در ارتباط با کم آبی، توسعه گلخانه است چرا که بهره‌وری آب از 5 تا 15 برابر افزایش می‌دهد و به ازای هر هکتار گلخانه ده نفر اشتغال‌زایی مستقیم و پنج نفر اشتغال‌زایی غیر مستقیم ایجاد می‌شود از این رو گلخانه به دو چالش “کم‌آبی و اشتغال” به عنوان چالش های اساسی جامعه پاسخ می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در شهرستان داراب 14 هکتار گلخانه وجود دارد و در سال جاری تاکنون مجوز حدود 27 هکتار گلخانه صادر شده است.

 

 

 

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=3374

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *