بی توجهی به هشدارهای جهاد کشاورزی، صیفی‌کاران را متضرر کرد

در پی پخش گزارش خبری تحت عنوان “محصولاتی با کیفیت اما بر زمین مانده” از سیمای جمهوری اسلامی ایران- شبکه استان فارس و انتشار آن در شبکه های مجازی رئیس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: افزایش بی‌سابقه قیمت برخی از محصولات سبزی و صیفی در چند ماه گذشته در بازار باعث شد کشاورزان به کشت بی‌رویه برخی از محصولات اقدام نموده و حتی شبانه اقدام به شخم اراضی زیر کشت خود کرده و اقدام به کشت صیفی جات، به ویژه گوجه فرنگی و خیار سبز کنند و بدین ترتیب از این پس با وفور این محصولات در بازارمواجه شده و متاسفانه بسیاری از کشاورزان متضرر خواهند گردید.  

واحد بسته بندی حبوبات، خشکبار و ادویه‌جات و محصولات غذایی در شهرک صنعتی شیراز افتتاح شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از افتتاح یک واحد بسته بندی حبوبات ، خشکبار و ادویه جات درشهرستان شیراز در هفته دولت و با حضور رحیمی استاندار فارس و قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خبر داد.

بیمه گری زراعت کینوا از کشت آینده در لیست پرداخت غرامت قرار می گیرد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: علیرغم این که مدت بسیار کوتاهی که از ایجاد اولین مزرعه الگویی کینوا در استان می گذرد، توسعه کشت این محصول به عنوان یک شبه غله در دستور کار معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس قرار گرفت.

چهارمین سال متوالی طرح انتخاب مشارکتی ارقام گندم (pvs)

کارشناس مسئول طرح pvs سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در سال زراعی جاری 98-97 برای چهارمین سال متوالی طرح انتخاب مشارکتی ارقام گندم (pvs) با حمایت و پیگیری معاونت بهبود تولیدات گیاهی، مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و با همکاری محققین مرکز تحقیقات کشاورزی استان در قالب 9 سایت آبی و 3 سایت دیم در نقاط مختلف استان بر اساس شرایط آب و هوایی، نوع حاصلخیزی خاک، شوری آب و خاک کشت گردید.

روابط عمومی باید وکیل مدافع سازمان و مدعی العموم جامعه باشد

مشاور مدیر کل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه روابط عمومی باید با ساختارسازی به سیستم‌های ارتباطی خود معنا دهد، تصریح کرد: این واحدها نباید منفعل و محافظه‌کار باشند بلکه باید با قاطعیت در نقش مدعی العموم جامعه و وکیل مدافع سازمان با برنامه گام بردارند.

توليد 126 کیلوگرم خاويار در مزرعه توليد و توسعه آبزيان پارس مهرخاويار شهرستان استهبان

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: مزرعه توليد و توسعه آبزيان پارس مهر خاويار شهرستان استهبان در سال جاري با داشتن 997 قطعه مولد ماهي خاوياري از گونه فيل ماهي، سيبري، استرلياد و شيپ با وزن تقریبی  16352كيلوگرم، در تير ماه مقدار  28.28 كيلوگرم خاويار از گونه ماهي سيبري، استحصال نموده است.