افتتاح پروژه های رستم با طعم کشاورزی

 shakeri

 

افتتاح طرح های گلخانه ای و کلنگ زنی ساختمان اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان رستم

     به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم، در سومین روز هفته دولت طرح های گلخانه ای و کلنگ زنی ساختمان اداری اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان رستم با حضور معاون عمرانی استاندار، رئیس سازمان تعاونی روستایی فارس، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس، فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان شهرستانی و استانی برگزار گردید.

بنابراین گزارش، در آیین افتتاح طرح گلخانه ای شش هزار متری مرتضی شاکری با شراکت خانم ها مریم شاکری و معصومه قیصری در حومه میرخیرالله رستم، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم با ارائه مطالبی مربوط به نهضت گلخانه در راستای استفاده بهینه از آب و خاک و مقابله با خشکسالی، گفت: مدیریت جهاد کشاورزی رستم در تلاش است سیاست های وزارت و سازمان جهاد کشاورزی فارس را منطبق با اقلیم آب و هوایی در بخش کشاورزی به طور جدی دنبال نماید.

علی گودرزی از شهرستان رستم به عنوان شمال استان فارس یاد کرد و افزود: امید است با همکاری متولیان امر بتوانیم با توجه به سطح آب های جاری که به صورت هدر رفت از شهرستان خارج می گردد در راستای بخش کشاورزی استفاده نمائیم.

در ادامه، معاون عمرانی استاندار فارس به تلاش دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای تغییر الگوی کشت و مقابله با خشکسالی مطالبی را ارائه نمود و گفت: جایگاه کشاورزی استان فارس در سطح کشور بسیار مهم است و همه ما وظیفه داریم که در این راستا همکاری های لازم را برای پایداری این بخش استراتژیک در جهت اشتغال زایی و تامین مایحتاج ضروری جامعه بکار ببندیم.

رضایی شهرستان رستم را با توجه به زمین های مرغوب دارای پتانسیل خوبی با کشت و زراعت مطلوب توصیف نمود و افزود: تلاش می کنیم با اختصاص تسهیلات لازم، کشاورزی را بیش از پیش در این منطقه رونق ببخشیم.

سپس معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس، شهرستان رستم را منطقه ای با کشت و زراعت متنوع توصیف نمود و گفت: سازمان جهاد کشاورزی فارس تمام تلاش خود را بکار می بندد با مکانیزه کردن بخش کشاورزی و کشت های تحت کنترل، بیشترین بهره وری را از امکانات موجود داشته باشد.

حسین پژمان به اهتمام رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس برای علمی کردن بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی آب و هوایی، مقابله با خشکسالی و آفات، ضرورت می طلبد که کشت انواع محصولات را منطبق با نیاز بازار در محیط های گلخانه ای دنبال نمائیم

kolangh

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25621

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *