تلاش کارآفرین خلاق رستمی برای استخراج طلای سرخ به روش هیدروپونیک

Hi2 1 

     به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم، مسئول مرکز خدمات جهاد کشاورزی دهنو با اعلام این خبر گفت: کشاورزان و بهره برداران راغب رستمی درصدد هستند همگام با تکنیک های روز دنیا، کشاورزی نوین را در سطح شهرستان گسترش دهند.

محمود گودرزی به تلاش و پی گیری مدیریت جهاد کشاورزی رستم جهت برگزاری کلاس های ترویجی و آموزشی اشاره کرد و افزود: همه ما خدمتگزاران به مردم بخصوص بخش کشاورزی به عنوان اساس معیشت و اشتغال مردم منطقه، وظیفه داریم سیاست های نظام و سازمان جهاد کشاورزی فارس را در راستای علمی کردن کشاورزی با جدیت هرچه تمام تر دنبال نمائیم.

در ادامه کارشناس زراعت مدیریت جهاد کشاورزی رستم به کشت زعفران بدون خاک در این منطقه اشاره کرد و گفت: مزرعه کوچک مقیاس محسن انصاری در روستای تل بندو به روش هیدروپونیک می تواند به عنوان یک الگوی کشت موفق مورد توجه قرار گیرد.

سرکار خانم حسن زاده مبحث اشتغال زایی، کشت گیاهان کم آب بر و درآمدزایی بالا را یادآورد شد و افرود: با حمایت نهادهای دولتی و خلاقیت کارآفرینان، هر فردی می تواند اشتغال پایدار و رونق تولید را با توجه به امکانات موجود تعریف نماید.

در ادامه، کارآفرین خلاق رستمی به نحوه کشت زعفران به روش هیدروپونیک اشاره کرد و گفت: این کشت با الگوپذیری از زعفران کاران خراسان شمالی گرفته شده که امید است در ادامه با حمایت نهادهای ذی مدخل بتوانیم آن را به عنوان یک الگوی موفق در سطح شهرستان گسترش بدهیم.

محسن انصاری به نحوه قرار دادن پیازچه های زعفران در فصل خردادماه در تاریکی و استفاده از مه شکن برای رسانیدن آب به صورت نم دادن به این محصول را یادآور شد و افزود: طبق برنامه زمان بندی در بیست و پنجم مردادماه پیازچه ها به قفسه های مربوطه انتقال داده می شود.

وی به میزان رطوبت ۵۰و دمای متغیر بین ۲۳تا ۲۸درجه ای این کشت از خرداد تا مردادماه اشاره کرد و اظهار نمود: دمای این محصول در زمان انتقال به قفسه ها بین ده تا سیزده درجه کاهش یافته، میزان رطوبت به هفتاد درجه افزایش که به تدریج با فاصله گرفتن از تاریکی در معرض روشنایی بیشتر قرار می گیرند.

کارآفرین نمونه شهرستان رستم زمان گل دهی کشت زعفران به روش هیدروپونیک را در آبانماه یادآور شد و در پایان گفت: این محصول به لطف الهی در آذرماه طبق پروسه زمانی طی شده برداشت خواهد شد. 

Hi2 2

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25634

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *