مشورت با کارشناسان بخش کشاورزی برای عبور از کشاورزی سنتی

photo 2019 09 15 08 11 33 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم: استفاده خودسرانه از سموم و آفت کش ها می تواند لطمات جبران ناپذیری به آب و خاک وارد نماید.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم: علی گودرزی طی پیامی از زارعان و باغبانان درخواست نمود که برای صیانت از بخش کشاورزی نباید با بی توجهی از توصیه های کارشناسان این حوزه، به استفاده از انواع سموم، آفت کش ها و… اقدام نمود.

وی چالش های منطقه ای و آب و هوایی را همراه با خشکسالی های پی در پی و همین طور آفات و مضرات بخش کشاورزی را یادآور شد و افزود: امروزه آنچه بیش از هر زمان دیگری بخش کشاورزی به آن محتاج است، همانا تزریق کردن علوم و فنون به این بخش اساسی است تا بتوانیم با عبور از کشاورزی سنتی و اقدام به کشت های تحت کنترل، بیشترین بهره وری را از کمترین سطح خاک و آب مصرفی داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم با اظهار گلایه از برخی کشاورزان که بدون مشورت از انواع کودها و سموم جهت مصرف در مزارع و باغات خود استفاده می نمایند، تأکید کرد: استفاده خودسرانه از انواع آفت کش ها که گاها کشاورزان از دستورات افراد غیرکارشناس استفاده می نمایند می توانند لطمات جبران ناپذیری به آب و خاک و در نهایت به بخش کشاورزی وارد نماید.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25637

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *