سرمای سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی شهرستان آباده دل تولیدکنندگان را گرم نمود

مسئول صنایع کشاورزی شهرستان آباده از شروع به کار سردخانه محصولات کشاورزی در این شهرستان خبر داد. وحیده تصدیقی افزود : این سردخانه با ظرفیت 1500 تن انبارداری و نگهداری مواد غذایی در دمای بالای صفر درجه سانتی گراد و 500 تن در دمای زیر صفر در سال زراعی جاری شروع به کار نموده است .

تصدیقی گفت :با آغاز فصل برداشت سیب زمینی کار انبارداری این سردخانه شروع و در حال حاضر در حدود 40 تن سیب زمینی بذری شهرستان به سردخانه منتقل و در حال نگهداری است به گفته وی نگهداری این محصول در دمای 3درجه برای مدت 6تا 9 ماه صورت میگیرد. تصدیقی ادامه داد : نگهداری 15تن گوجه فرنگی جهت عملیات پیش سرد و به مدت یک روز در این سردخانه انجام میشود

یعقوبی مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده در این خصوص گفت : در سال رونق تولید شروع به کار این سردخانه نویدی برای افزایش تولید و ماندگاری محصولات کشاورزی و مایه دل گرمی تولیدکنندگان این شهرستان است .
دبیر شورای کشاورزی شهرستان آباده تصریح نمود : : ایجاد سردخانه در كنار محصول های باغی و كشاورزی موجب می شود تا فعالان این حوزه بتوانند در زمان پیك تولید برای كاهش واسطه گری، تنظیم بازار، جلوگیری از كاهش قیمت و ضرر و زیان ، محصول های خود در این سردخانه نگهداری كرده و به صورت تدریجی وارد بازار كنند.
وی با اشاره به اشتغال 10 نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم در این سردخانه گفت: تکمیل زنجیره تولید، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، ایجاد اشتغال و افزایش عمر نگهداری محصولات کشاورزی از مزیت‌های احداث این سردخانه است.

این مقام مسئول بیان‌نمود : در حال حاضر ظرفیت سردخانه‌های محصولات غذایی استان فارس حدود ۳۰۰ هزار تن است به گفته وی سازمان جهادکشاورزی استان فارس برای راه‌اندازی سردخانه بسته‌های حمایتی شامل پرداخت تسهیلات در نظر گرفته است.

یعقوبی تاکید کرد: دراین راستا از افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این بخش را داشته باشند حمایت کرده و در واگذاری زمین نیز تمهیداتی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20536

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *