نشست شورای زکات در مدیریت جهاد کشاورزی رستم

z 

     

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم گفت: پرداخت زکات در بخش کشاورزی امری اجتناب ناپذیر است

دبیر شورای زکات شهرستان رستم گفت: مبحث زکات برای ایجاد توازن مالی و اقتصادی در جامعه است

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی رستم، نشست شورای زکات به میزبانی جهاد کشاورزی این شهرستان با حضور مدیر و کارکنان این مدیریت برگزار شد که در آغاز این نشست علی گودرزی به ارتباط تنگاتنگ این اداره با کشاورزان اشاره کرد و افزود: وظیفه داریم فرهنگ پرداخت زکات را بین کشاورزان به عنوان یک فریضه دینی و انسانی ترویج نمائیم.

وی با بیان این مطلب که آباء و اجداد ما به مقوله پرداخت زکات اعتقاد راسخ داشتند، اظهار کرد: تلاش نمائیم بخشندگی را در قالب آموزه های دینی و به عنوان کمک های انسانی و بشر دوستانه به فرزندان خود بیاموزیم.

گودرزی کمک های بی دریغ مردم شهرستان رستم به همنوعان را در مناسبت های مختلف یادآور شد و تصریح کرد: لازم است با ساماندهی این نوع مساعدت ها و تشویق کشاورزان برای شرکت در انجام امور خیریه با روش هایی نظیر وقف اصله درخت باغ خود، پلاک کوبی آنان و با ثبت و ضبط این امور ارزشی، زکات دهی را بیش از پیش در جامعه تبلیغ نمائیم.

در ادامه دبیر شورای زکات شهرستان رستم پرداخت زکات را در کنار دیگر واجبات مهم برشمرد و افزود: زکات از سال دوم هجری به عنوان یک فرمان الهی بر پیامبر نازل شد تا انسان در این مسیر به سیر تکاملی به مقام قرب الهی دست بیابد.

حجت الاسلام رضایی تصویب قانون زکات در مجلس شورای اسلامی را در سال 1390 یادآور شد و ابراز کرد: این قانون در سال 1395 تدوین گردید تا مردم نوعدوست و مسلمان ایران بتوانند بر اساس معیارهای آن نسبت به پرداخت زکات مال خود اقدام نمایند.

وی بخش کشاورزی را به عنوان یکی از ارکان اصلی زکات در نگاه شرع اسلام توصیف نمود و تصریح کرد: استان فارس و به تبعه آن شهرستان رستم یکی از مناطق کشاورزخیز کشور می باشد که همه ما به عنوان مبلغان دینی بنا به وظیفه ذاتی خود لازم است فرهنگ زکات را در بین مردم ترویج نمائیم.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25657

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *