آموزش چهره به چهره کشاورزان قبل از کاشت محصولات زراعی

ta 2 

مدیر جهاد کشاورزی رستم گفت: کشاورزان با مکانیزه کردن زراعت خود راه رونق تولید را شکوفا نمایند

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی رستم، علی گودرزی که به عنوان مدیر پارسل یک این شهرستان با کشاورزان محله شاه جهان احمد برای آموزش عملیات کشت محصولات زراعی دیدار کرد، افزود: ما باید از راه صد ساله کشاورزی سنتی پدران و نیاکان مان فاصله بگیریم و با علمی کردن این بخش، روح رونق تولید را با بهره وری بیشتر دنبال نمائیم.

وی مراحل کاشت، داشت و برداشت را به عنوان سه اصل مهم و قابل توجه در زراعت مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: اگر کشاورزان با مشاوره گرفتن از کارشناسان بخش کشاورزی به نکات کشت محصولات خود توجه نمایند، می توانند در ادامه کار به بهره وری بیشتری دست بیابند.

گودرزی اثرات مثبت کشت محصولات کشاورزی از طریق کارنده های مکانیزه و عمق اصولی بذر در دل خاک متذکر شد و ابراز کرد: متاسفانه اکثر کشاورزان ندانسته بذر را در پائین ترین سطح خاک می کارند که همین امر موجب می شود گیاه نتواند به موقع سر از دل خاک بیرون بیاورد که همین امر در کاهش سبزینگی مزارع تاثیر بسزایی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم تناوب زراعی زمین های کشاورزی را به عنوان فاکتوری قابل توجه در میزان بهره وری محصولات مورد خطاب قرار داد و اظهار کرد: ضرورت می طلبد که بهره برداران با کشت محصولات استراتژیکی نظیر کلزا که با ریشه عمیق بستر خاک را برای کشت بعدی(گندم) مهیا می سازد همت بگمارند.

گودرزی به استفاده صحیح و علمی از ظرفیت های موجود در راستای بخش کشاورزی نکاتی را ارائه نمود و بیان کرد: در کشورهایی مانند مکزیک که در سال بیش از پنج الی شش بارندگی ندارند با علمی کردن بخش کشاورزی نهایت بهره وری را از ظرفیت خاک و آب موجود می نمایند.

متولی بخش کشاورزی شهرستان رستم به عدم آگاهی کشاورزان در ارتباط با آتش زدن کاه و کلش زمین های مزروعی خود اشاره نمود و در پایان گفت: این کار غیر علمی می تواند به تمامی زیرساخت های خاک به عنوان جایگاه رشد و نمو گیاهان خسارات جبران ناپذیری وارد نماید.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25674

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *