برداشت پسته در شهرستان آباده

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آباده از آغاز عملیات برداشت محصول پسته در باغات این شهرستان خبر داد. داوود لطفی آزاد با اعلام این خبر افزود : باغداران شهرستان آباده امسال بیش از 500 تن محصول پسته از باغات خود برداشت کرده اند . به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده ،  لطفی آزاد گفت : کاشت پسته در این شهرستان از هشت سال پیش آغاز شده و در این مدت باغداران این شهرستان توانسته اند بیش از 344 هکتار از اراضی این شهرستان را به کشت پسته اختصاص دهند .

وی با بیان اینکه 119 هکتار از باغات پسته شهرستان آباده اکنون به ثمر نشسته و قابل برداشت است اظهار کرد : اکبری ، احمدآقایی و اوحدی از ارقام کشت شده پسته در شهرستان آباده است که پیش بینی می شود با پایان برداشت این محصول بیش از 500 تن محصول پسته برداشت و روانه بازار مصرف شود .

لطفی آزاد تصریح کرد : با توجه به وجود پتانسیل و ظرفیت در شهرستان آباده در خصوص کاشت پسته ، وجود صنایع تبدیلی و فرآوری پسته می تواند به رشد و توسعه اقتصادی منطقه نیز کمک کند و جهاد کشاورزی شهرستان آباده از سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع فرآوری و بسته بندی پسته در شهرستان آباده استقبال خواهد کرد .

کارشناس مسئول باغبانی جهاد کشاورزی آباده نیز گفت : محصول پسته در ارتفاع 900 تا 2 هزار و 200 متر از سطح دریا جوابگوست و با مصرف کم آب و صرفه اقتصادی بالا ، توانسته ایم میزان کاشت پسته را در مقایسه با 10 سال گذشته به 20 برابر افزایش دهیم .ابراهیم مستغنی با بیان اینکه در سال 1388 میزان سطح زیر کشت این محصول در آباده 16 هکتار بوده است افزود : اکنون این میزان به بیش از 344 هکتار افزایش پیدا کرده و بهترین منطقه از نظر کاشت پسته در شهرستان ، منطقه آبشتر است و با وجود پتانسیل این منطقه ، پیش بینی میشود کاشت این محصول در سالهای آینده به دو برابر افزایش یابد .

پسته شهرستان آباده برای فرآوری و بسته بندی به شهرستان ابرکوه استان یزد منتقل و سپس از آنجا به سایر نقاط کشور صادر میشود .

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20540

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *