صدورگواهی محصول سالم محصول پرتقال در شهرستان فسا برای اولین بار

IMG 20190926 113507 2

صدورگواهی محصول سالم محصول پرتقال در شهرستان فسا برای اولین بار


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: برای اولین بار گواهی محصول سالم (ICM) برای محصول پرتقال باغ متعلق به شرکت تعاونی پیشگامان فسا در روستای بانیان بخش مرکزی صادر شد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا انصاری گفت:این گواهی پس از بررسی‌های آزمایشگاهی و تایید نبود نیترات، سموم و فلزات سنگین در این محصول و با نظارت و هدایت مستمر کارشناسان مديريت جهاد کشاورزی شهرستان فسا و کلنیک گیاهپزشکی بوستان در روستای بانیان بخش مرکزی توسط انجمن صنفی کلنیک گیاهپزشکی استان فارس صادر شده است.
انصاری تصریح کرد: مبارزه با آفات و بیماری‌ها در این باغ با اجرای مدیریت تلفیقی آفات ، رهاسازی زنبور براکون ونصب تله جهت مبارزه با آفات در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه صدور گواهی تولید محصول استاندارد و نشان کاربرد حد مجاز الاینده ها برای دوبهره بردار دیگر نیز در دست اقدام است بیان کرد: تمام مراحل مصرف کود‌های پایه ،آفت کش ها سایر توصیه ها‌ی تغذیه‌ای این محصولات بر اساس نتایج آزمایشگاهی و با نظارت کارشناسان کلینیک و حفظ نباتات این مدیریت انجام می گیرد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه خوشبختانه بستر‌های تولید محصول استاندارد در این شهرستان به خوبی فراهم شده است، بر سالم سازی محصولات کشاورزی وارتقای کیفیت تغذیه در سطح جامعه تاکید کرد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=12058

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *