برگزاری کلاس های ترویجی قبل از فصل کاشت محصولات کشاورزی

photo 2019 10 17 09 20 58 

     

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم گفت: کشاوزان از شخم عمیق و تراکم بذر در هنگام کاشت بپرهیزند

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم، در ادامه برگزاری سلسله کلاس های آموزشی-ترویجی، مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان با کشاورزان روستای گوراب دیدار کرد و افزود: بهره برداران باید به زمان کاشت و کشت مکانیزه از طریق کارنده ها در جهت بهره وری بیشتر و جلوگیری از هزینه های اضافی توجه نمایند.

وی کشاورزان را به پرهیز از شخم عمیق توصیه نمود و تاکید کرد: عمق کاشت مناسب، بهره وری محصولات را تا حدود زیادی افزایش داده و می تواند در شکوفایی اقتصاد خانواده ها و جامعه نقش بسیار مهمی ایفا نماید.

گودرزی به ضرر و زیان آتش زدن کاه و کلش و بقایای محصولات زراعی اشاره نمود و تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته که بخش کشاورزی را به عنوان محور اقتصاد خود مورد توجه قرار داده اند، بقایای محصولات زراعی می تواند در افزایش مواد عالی خاک و جذب آب در راستای مقابله با چالش های محیطی و کم آبی تاثیر بسزایی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم کشاورزان را به نحوه کود دهی به مزارع و آشنایی با مصرف در زمان لازم مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: استفاده از فرصت های طلایی می تواند بهره برداران را در زمان کاشت و مدیریت در مواقع داشت و برداشت صحیح به نحو مطلوبی کمک نماید.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25681

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *