بهره برداران در مصرف کودهای مصرفی دقت نمایند!

2323490 

     

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم گفت: کشاورز موفق کودهای مورد نیاز در مزارع خود را با نگاه کارشناسی مصرف می نماید

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم، علی گودرزی با بیان اینکه متاسفانه بعضی از کشاورزان در مصرف کودهای مورد نیاز مزارع خود به صورت سنتی عمل می نمایند، افزود: اگر بهره برداران نگاه خود را به درست مصرف کردن کود در مزارع تطبیق بدهند می توانند ضمن بهره وری بیشتر به بافت خاک کمک شایانی نمایند.

وی به فواید کود سیاه و زمان مصرف آن قبل از کشت که باید در عمق مناسبی از خاک برای رشد گیاه قرار گیرد تا به موقع مقدار شکوفه ها را زیاد کند، اظهار کرد: کود سفید را باید در هنگام کشت و همراه بذر مصرف نموده تا سبزینگی و رشد گیاه را بیشتر نماید.

گودرزی به فواید مصرف کود پتاس مبنی بر اینکه این نوع کود قدرت و استخوان بندی گیاه را افزایش می دهد، تصریح کرد: کود پتاس قدرت گیاه را در برابر بیماری ها زیاد نموده و باعث می شود که غذا از سلولی به سلول دیگر به سهولت انجام پذیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم کشاورزان را به آزمایش خاک جهت مشخص شدن وضعیت عناصر غذایی موجود قبل از کاشت در زمین زراعت خود توصیه نمود و ابراز کرد: بهره برداران باید با ارتباط تنگاتنگ با کارشناسان بخش کشاورزی از فقیر شدن خاک در راستای بهره وری بیشتر، بیش از پیش تلاش نمایند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25683

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *