باید در شیراز بازارچه گیاهان دارویی راه اندازی شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: باید جایگاه مشخصی برای عرضه گیاهان دارویی ایجاد شود زیرا که با راه اندازی بازارچه گیاهان دارویی و تجارت آن می توان به توسعه گیاهان دارویی کمک خیلی بزرگی کرد و البته این مهم مورد استقبال افرادی که در زمینه گیاهان دارویی تجارت دارند، قرار خواهد گرفت.

قاسمی با اشاره به اینکه نیازهای بازار را می توان به خوبی از طریق همین بازارچه ها رصد و دنبال کرد اظهار کرد: می توان در این بازارچه ها به کشاورزان اعلام کرد چه گیاه دارویی را کشت کنند و چه محصولاتی در اینجا مورد نیاز است و تولیدکنندگان می توانند با قیمت مناسب تری محصولات خود را به فروش برسانند و سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و دستگاه های ذی مدخل نیز به عنوان هسته زنجیره ها در قالب کشت قراردادی با کشاورزان همکاری و آنان را در جهت تولید محصول، بازاررسانی، فرآوری و صادرات راهنمایی و هدایت  نمایند.

وی بیان کرد: میز گیاهان دارویی باید را تقاضا محور باشد و این مهم با خوب مدیریت کردن سایت گیاهان دارویی امکان پذیر خواهد بود، همان گونه که ما سایت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس را به سمت سازمان مجازی سوق داده ایم و  باید بتوانیم کل امورات میز گیاهان دارویی را نیز به همین صورت پیاده سازی کنیم.

وی بیان کرد: گیاهان دارویی در حال حاضر به صورت دستی تولید می شود که شاید مقرون به صرفه نباشد و هزینه کاشت و برداشت آن زیادی شود که می توانیم با استفاده از مکانیزاسیون پیشرفته و پرداخت یارانه به بهره برداران جهت تهیه این امکانات اقدام کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه فضای گیاهان دارویی فضای بسیار بزرگی است و هنوز رقابتی نشده است، تاکید کرد: ما همه سوار یک کشتی هستیم، یک هدف را دنبال می کنیم و جدا از هم نیستیم و همه ارگان های دولتی و خصوصی، هدف نهایتشان رونق اقتصادی و سلامت جامعه است .  

وی تصریح کرد: متقاضیان زنجیره توسعه گیاهان دارویی که در این زمینه کارآفرینی نمایند می توانند از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) تسهیلات 4 درصدی دریافت کنند.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=3718

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *