برگزاری جلسه هماهنگی با آزمایشگاه های همکار استاندارد و معتبر سازمان و شرکت بازرسی

به گزارش روابط عمومی دفتر محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی فارس، محمد مهدی غیاثی ضمن اشاره به بحث امنیت غذایی که سنگ بنای یک جامعه توسعه یافته و عنصر اصلی سلامت فکری، روانی و جسمی اعضای آن است، افزود: در راستای دستیابی به این مهم مسئولیت های مهمی بر عهده کلیه افراد جامعه است.

وی بیان کرد: با عنایت به اجرایی نمودن قسمتی از برنامه های تدوین شده در زمینه تولید محصولات گواهی شده و واگذاری تصدی گری و الزامات مربوطه؛ تعامل، هماهنگی و ارتباطات قوی تر بین اعضاء کمیته سبب تسریع دستیابی به  اهداف طرح ارتقاء سلامت محصولات خام کشاورزی می گردد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کلیه آزمایشگاه های همکار استاندارد و معتبر سازمان موظف هستند به محض دریافت نمونه حداکثر ظرف مدت 7 روز کاری، نتایج را به مراجع ذیصلاح اطلاع رسانی نمایند و در صورت اعتراض به نتیجه آزمایشگاه، این مهم ابتدا در کمیته سلامت محصول بررسی گردد و در صورت صلاحدید و اجماع نظر اعضاء کمیته، آزمایش مجدد با استفاده از نمونه شاهد فریز شده در آزمایشگاه انجام گیرد. 

وی اظهار کرد: شرکت بازرسی نیز باید منطبق با دستورالعمل جدید ICM ، گزارشات نمونه برداری ها را جهت دریافت استاندارد تشویقی تکمیل ، تنظیم و به سازمان جهاد کشاورزی تحویل نماید.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=3764

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *