انجام عملیات سمپاشی مزارع از طریق پهپاد در مزارع شهرستان فراشبند

کارشناس مسئول مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند عنوان کرد:
استفاده از پهپاد برای سمپاشی در مزارع به دلیل سمپاشی دقیق و اصولی، کاهش مصرف سم را در پی دارد.
کارشناس مسئول مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند با بیان اینکه استفاده از پهپاد سمپاش برای کشاورزان به دلیل سمپاشی دقیق و اصولی کاهش مصرف سم را در پی دارد افزود: پهپاد سمپاش در تمامی مزارع شهرستان کاربرد دارد.

01
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند، مهدی جوکار افزود: این روش در راستای کشاورزی هوشمند و به منظور مبارزه با علف‌های هرز، آفات و بیماری ها، کاهش آلودگی محیط زیست و آب، کاهش مصرف سم و جذب بالای کود شیمیایی استفاده می‌شود.

02
جوکار گفت: این پهپاد‌ها قابلیت‌های مانند صرفه جویی در مصرف آب و هزینه عملیات، دقت بالای سمپاشی در مزارع، سهولت در بکارگیری آن‌ها و تسریع در کار دارند.
وی گفت: این دستگاه ها در مدت زمان ۱۰ دقیقه با یک لیتر سم و ۱۰ لیتر آب یک هکتار زمین را سمپاشی می‌کنند در حالی که برای سمپاشی یک هکتار با روش سنتی به بیش از 400 لیتر آب نیاز دارد.

03
وی بیان داشت: ورود نکردن کشاورز به زمین‌های زراعی و عدم تماس مستقیم کشاورز با سم که باعث جلوگیری از انواع بیماری ها می شود، عدم لهیدگی و از بین رفتن محصولات بر اثر ورود تراکتور در مزرعه، همپوشانی یکنواخت سم به تمام نقاط مزرعه و کاهش مصرف آب و سم از مزایای پهپاد‌ها در عرصه کشاورزی هستند.

04
جوکار افزود: تا پیش از این سمپاشی و کودپاشی مزارع به دو روش عمده زمینی با استفاده از تراکتور یا نیروی انسانی انجام می شد که هر یک معایب خاص خود را دارد اما اکنون پهپادها زمینه ای را برای کاهش هزینه ها و افزایش راندمان و عملکرد مزارع فراهم کرده اند.
مهدی جوکار با بیان این که برای سمپاشی زمین‌های زراعی 10 دقیقه زمان لازم است، گفت: با استفاده از این پهپادها در مصرف سم و آب صرفه‌جویی می‌شود و سمپاشی زمین‌ها در مناطق سخت گذر نیز به راحتی قابل انجام است.

05
گفتنی است کلمه پهپاد مخفف عبارت «پرنده هدایت پذیر از دور» می باشد که به هواپیماهای بدون سرنشین اطلاق می شود که در سال های اخیر در بخش های مختلفی من جمله حوزه کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=12443

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *