برگزاری کارگاه آموزشی ” طرح ملی ترویج، ارتقاء سلامت و کاهش آلاینده های محصولات کشاورزی “

به گزارش روابط عمومی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حسین رئیسی مسئول استانی دبیرخانه کمیته تولید محصول گواهی شده ضمن خوش آمد گویی به مدعوین، برنامه های کارگاه آموزشی و هدف از برگزاری را اعلام نمود.

در ادامه معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در مورد اهداف طرح تولید محصول گواهی شده و برنامه های آتی استان در این زمینه توضیحاتی را بیان کرد و گفت: از ابتدای سال 99 بحث الزام به تولید محصول گواهی شده و استاندارد، با همکاری تمام ارگان های استان ، پیگیری خواهد شد.

حسین پژمان افزود: بنابراین برنامه تهیه شده و در آن شرح وظایف تمام سازمان ها و ارگان ها مشخص شده است و اطلاعات در مورد محصول گواهی شده موجود است و کارشناسان مربوطه اطلاعات کافی در این زمینه دارند، منتهی این اطلاعات فراگیر نیستند که یکی از دلایل برگزاری این کارگاه ارائه راه کارهای فراگیر نمودن این طرح و ترویج آن در استان و کشور است.

در ادامه مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان توضیحاتی در مورد نقش ترویج در ارتقاء سلامت محصول ارائه نمود و گفت: بسته آموزشی-ترویجی در این زمینه تهیه شده و آموزش کارشناسان و بهره برداران در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه به زمینه هایی که ترویج آمادگی همکاری همسو با اهداف طرح دارد و به برنامه های سال آینده اشاره نمود.

در ادامه مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی گفت: ورود به بحث سلامت و امنیت غذایی از اولویت های اساسی وزارت جهاد کشاورزی است و دسترسی آحاد جامعه به غذای ایمن و سالم را مهم عنوان نمود.

سعادت پایداری مولفه های امنیت غذایی را مهمترین عامل امنیت غذایی یک جامعه دانست و افزود: مبحث نهاده ها و استاندارد بودن این نهاده ها از دیگر مباحث مهم در این زمینه است که نظارت بر تولید نهاده ها از جمله کود، رعایت اصول مصرف نهاده خوب و مصرف متعادل و متناسب نهاده از جمله مواردی هستند که بایستی برای تولید محصول سالم و عاری از آلاینده ها مد نظر قرار داد.

وی تصریح کرد: از دیگر اشکالات تولید محصول ایمن توجه صرف به بحث تولید و عدم توجه به فرایند پس از تولید و بحث بازار محصول است.

سعادت بیان کرد: بستر سازی برای اجرای دستورالعمل تولید محصول گواهی شده در سازمان های جهاد کشاورزی استان ها از دیگر چالش های پیش روی وزارت جهاد کشاورزی ماست که اقدامات لازم در این زمینه در حال پیگیری است.  

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=4041

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *