برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان داراب

1

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان داراب

نظر به اهمیت مقابله با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان یک کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان و تعدادی از مدیران واحدهای پرورش طیور با همکاری شبکه دامپزشکی شهرستان داراب برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب ، محمد مرادیان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان داراب گفت : این کارگاه آموزشی جهت پیشگیری و عدم ابتلا طیور شهرستان با این بیماری برگزار می گردد . وی با تاکید بر نقش آموزش و ارتقاء دانش پرورش دهندگان افزود : آنفلونزای فوق حاد پرندگان که آنفلونزای مرغی نیز نامیده می شود یک بیماری ویروسی بوده که از طریق پرندگان مهاجر و آزاد پرواز ، انسان ، وسایل نقلیه ، باد و یا دیگر لوازم آلوده قابل انتقال می باشد .

محمد مرادیان از جمله علائم عمومی این بیماری را شروع ناگهانی تلفات با روند افزایشی ، کاهش فعالیت و بی اشتهایی عنوان کرد .

مرادیان با بیان اینکه این بیماری مشترک بوده و انسان را نیز مبتلا می کند تصریح کرد : از جمله میزبان ها علاوه بر طيوراهلی و وحشی ، ساير پرندگان زینتی و پستانداران از جمله پلنگ ، گربه ، خوک و نیز پستانداران دریایی می باشد .

مرادیان جهت کنترل این بیماری توصیه کرد ضمن اجرای اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای در مراکز پرورش طیور ، از تماس پرندگان بومی و صنعتی با پرندگان مهاجر و وحشی جلوگیری شود و از ورود پرندگان و جوندگان به سالن ها و انبار جلوگیری شود .

در این کارگاه علی نظریان مسئول اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی داراب در خصوص عملکرد هیبرید های گوشتی از مدیران واحدهای مرغداری خواست نسبت به تکمیل فرم های مربوطه جهت برآورد شاخص تولید و ضریب تبدیل با مدیریت جهاد کشاورزی همکاری بیشتری داشته باشند .

IMG 2283

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25108

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *