افزایش 21 درصدی سطح زیر کشت کلزا در فارس

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ، محمد مهدی قاسمی در سیزدهمین ستاد کلزا در استان فارس تصریح کرد: برنامه کاشت کلزا در تناوب با گندم توسط نخبگان، خبرگان و برنامه ریزان سطح کلان کشور تدوین شده و ما موظف به اجرای این استراتژی هستیم.

به گفته وی؛ لازمه رسیدن به خودکفایی در تامین روغن خوراکی و ممانعت از خروج ارز، برنامه ریزی و اولویت بندی مسائل مربوط در جهت توسعه کشت دانه های روغنی است که تحقق این مهم نیازمند عزم جدی کلیه همکاران و همراهی با کشاورزان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: این سازمان به عنوان مجری، مکلف به اجرای استراتژی های کلان کشور است، از این رو ترویج کاشت در دستور کار قرار گرفته و در سال جاری 412 مورد کلاس آموزشی برگزار شده و 4 هزار و 670 بهره بردار آموزش دیده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه 25 در صد سطح زیر کشت کلزا در سطح جاری بیمه شده است، ابراز کرد: میزان کل سطح بیمه شده کلزا  4 هزار و 309 هکتار است.

وی تاکید کرد: با هماهنگی با فرمانداران شهرستان ها، سطح زیر کشت صیفی کاهش داد شود و کشاورزان به تناوب کاشت کلزا با گندم ترغیب شوند چرا که کاشت کلزا باعث پایداری تولید گندم و سبب بهبود عملکرد گندم خواهد شد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=4050

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *