بازار محصولات گواهی شده ساماندهی می شود

حسین پژمان تصریح کرد: این طرح با اولویت هشت محصول گوجه فرنگی (گلخانه ای و تولید مزرعه)، خیار (گلخانه ای و تولید مزرعه)، سیب زمینی، پیاز، مرکبات و سیب با همکاری سه دستگاه اصلی شامل سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل استاندارد و بخش خصوصی انجام می شود.

تولید ۳۰۵ هزار تن انار در استان فارس

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه استان فارس رتبه نخست سطح زیر کشت انار در کشور دارد، گفت: پیش‌بینی می شود امسال 305 هزار تن انار در این استان تولید شود.

احتمال حمله مجدد ملخ ها به استان فارس

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: احتمال حمله ملخ ها به این استان از بهمن ماه وجود دارد و پیش بینی می شود در سال جاری حدود 60 هزار هکتار از عرصه های زراعی، باغی، جنگلی و مرتعی استان مورد حمله این آفت قرار گیرد درحالی که سال گذشته با ملخ صحرایی در سطحی حدود 45 هزار هکتار مبارزه انجام شد.

وضعیت واحدهای فرآوری و بسته بندی خرما در استان فارس

مدیرصنایع تبدیلی و غذایی بیان داشت: در حال حاضر تعداد واحدهای دارای پروانه بهره برداری فرآوری و بسته بندی فعال خرما در استان فارس مجموعا 28 واحد با اشتغالزایی 542 نفر و سرمایه گذاری ثابت بیش از 633 میلیارد ریال می باشد. این کارخانجات قابلیت فرآوری و بسته بندی 42 هزار تن خرما را در حال حاضر دارند که برای تولید این محصولات نهایی فرآوری شده حداقل 85 هزار تن جذب ماده خام ( خرما) صورت می گیرد.

اولویت طرح های فراوری انگور :

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت : استان فارس با داشتن مقام اول کشوری در تولید انگور، ازطرح های فراوری انگوردرسال جاری که باعث  کاهش ضایعات ، افزایش جذب ماده خام و ایجاد اشتغال در صنایع تبدیلی و غذایی استان  می باشد حمایت می نماید.

موافقت با راه اندازی مدرن ترین خط تولید خوراک دام ، طیور و آبزیان کشور در فارس

در روز یکشنبه مورخ 98/08/12 از شرکت تعاونی تولیدی 21  واقع در منطقه بیضاء با حضور اعضاء کمیسیون ماده 11 هوای پاک بازدید بعمل آمد. کارخانه موجود با ظرفیت 100 هزارتن در سال ، خوراک دام ، طیور و آبزیان تولید می نماید ودرگروه برترین کارخانجات خوراک دام و طیور کشور محسوب می گردد.

افزایش تولید خاویار در استان فارس

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: از شروع فعالیت مزرعه پارس مهر خاویار در شهریور 1378 برای اولین سال پس از ورود لایه های مختلف ماهیان خاویاری و نگهداری ماهیان مولد مناسب، پیش بینی می­شود تولید خاویار در این مزرعه در سال جاری از ظرفیت اسمی پروانه بهره برداری صادره عبور نماید.