استان فارس پیشرو در تشکیل دفتر خاک

به گفته وی، قانون حفاظت از خاک پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان در خرداد ماه سال جاری ابلاغ شده است.

میرزاوند با اشاره به ماموریت وزارت جهاد کشاورزی برای تهیه آیین نامه اجرایی قانون حفاظت از خاک، اظهار کرد: مراحل نهایی تدوین این آیین نامه انجام شده و به زودی به منظور تصویب هیئت وزیران به دولت ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: ایران با 168 آزمایشگاه بخش خصوصی و 32 آزمایشگاه بخش دولتی، به لحاظ تعداد آزمایشگاه خاک یکی  از پیشروترین کشورهای جهان است که به غیر از تعداد معدودی که با اعتبار و دانش فنی خود کار می کنند بسیاری از آزمایشگاه ها وضعیت مناسبی ندارند.

مدیر کل دفتر امور خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: اجرای عملیات نسخه نویسی، بکارگیری کارشناس فنی در مراحل تهیه، بسته بندی و فروش کود در دستور کار قرار دارد که این امر به بهبود وضعیت آزمایشگاه ها کمک خواهد کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در استان فارس و شهر شیراز نسبت به حفاظت خاک توجه شده است،افزود: اهمیت خاک در کشور تبدیل به باور شده و این باور اجتماعی باید فراگیر شده و با مشارکت همگانی از اراضی و خاک ها صیانت شود.

میرزاوند با اشاره به اهمیت تهیه “نقشه راه مدیریت خاک” استان فارس، گفت: این نقشه در مدیریت خاک کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

وی با بیان اینکه استان فارس و شهر شیراز در امر حفاظت خاک پیشرو است، افزود: تهیه اطلس خاک شیراز توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز و استفاده از خاک های قابل کشاورزی حاصل از ساخت و ساز در سایت‌های غنی‌سازی خاکی از جمله اقدامات شاخص است.

مدیر کل دفتر امور خاک وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: بر اساس قانون با تخریب کنندگان خاک برخورد جدی می شود، اما تنها اجرای قانون برای رسیدن به هدف کافی نیست بلکه تبدیل دغدغه ها و چالش ها به یک باور و جذب مشارکت مردمی می‌تواند به ما کمک کند.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=3898

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *