بازدید کارشناس هندی و هیئت همراه از باغات مرکبات شهرستان داراب

IMG 2500

بازدید کارشناس هندی و هیئت همراه از باغات مرکبات شهرستان داراب

با توجه به شیوع عارضه زوال مرکبات کارشناس هندی در معیت جمعی از کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی از باغات مرکبات داراب بازدید کردند .

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی داراب ، سیرواستاوا A.K.Sirvastava ) ) صاحب نظر مرکبات از کشور هند با حضور در یکی از باغات مرکبات منطقه جنت شهر داراب،  از نزدیک عارضه زوال مرکبات و طرح های اجرا شده در این خصوص را مورد بررسی قرار داد . در این بازدید که کارشناسان موسسه آب و خاک کشور ، سازمان حفظ نباتات ، محققین و بخش اجرا حضور داشتند عنوان گردید : اين بيماري از سال ۸۶ وارد فارس شده و تاكنون در شهرهاي داراب، لارستان، قير و كارزين و جهرم، گزارش شده است . استفاده از نهال سالم و مقاوم اولين و كليدي‌ترين راه براي جلوگيري از توسعه این عارضه می باشد . این عارضه به گونه خاصی از مركبات محدود نمی‌شود و بیشترین خسارت روی لیمو لیسبون (خارگی)، پرتقال، نارنگی و لیمو ترش مشاهده شده است.
نشانه‌های این عارضه شامل قرمزی، زردی، لوله شدن، سوختگی، تُنك ‌شدن تاج درختان و ریزش برگ‌هاست . زوال شامل از بین رفتن رشد ریشه‌های مویین و سیاه شدن ریشه های اصلی، خشكیدگی و مرگ ناگهانی درختان است. ضد عفونی وسایل باغبانی هنگام هرس ، آبیاری به موقع و تغذیه مناسب نقش مهمی در پیشگیری از این عارضه دارند .

گفتنی است در اردیبهشت 98 نیز کارشناسانی از کشور اسپانیا در بازدید از باغات داراب عارضه زوال مرکبات را از نزدیک مورد بررسی قرار داده بودند .

IMG 2509

IMG 2510

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25112

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *