برداشت 1000 کیلوگرم شیرابه آنغوزه از منطقه خاوران

برداشت 1000 کیلوگرم شیرابه آنغوزه از منطقه خاوران

بذر گیاه آنغوزه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جهرم 1000:کیلوگرم شیرابه آنغوزه از 200 هکتار ازآنغوزه زارهای منطقه خاوران جمع آوری شد

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی جهرم، طاهری با اعلام این خبرگفت: این عملیات بهره برداری توسط شرکت تعاونی آنغوزه گیران فلات خاوران از اواخر اردیبهشت ماه امسال آغاز شد و تا اواخر آذرماه جاری ادامه داشت.

?طاهری افزود: نظارت وآموزش صحیح به بهره برداران، سرکشی های به موقع توسط کارشناسان بهره برداری استان و شهرستان و بارندگی های خوب سال گذشته باعث این میزبان برداشت شد.

?رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جهرم با اشاره به خاصیت دارویی شیرابه آنغوزه گفت: این محصول در طب سنتی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین به کشورهای فرانسه ،هندوستان و استرالیا نیز صادر می شود.

?وی در ادامه افزود: آنغوزه از گیاهان دارویی تیره چتریان با خواص دارویی فراوان است.گیاهی است علفی وچند ساله که برای بدست آوردن صمغ یا شیره آن از حد فاصل ریشه تا ساقه این گیاه، قطع می کنند.

?طاهری در پایان تاکید کرد: با سودجویانی که اقدام به برداشت بی رویه و غیر قانونی این گیاه می کنند برخورد می شود و مردم طبیعت دوست نیز در صورت مشاهده این مورد با شماره 1504 تماس حاصل فرمایند

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23326

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *