جذب بیش از دو میلیارد ریال تسهیلات دولتی برای خرید دستگاههای کارنده شهرستان سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیداناز جذب بیش از 2 میلیارد ریال تسهیلاتبرای خرید ادوات کارنده در این شهرستان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، محمود باصری در جلسه آموزشی که جهت آشنایی کشاورزان منطقه با نحوه استفاده از ادوات حفاظتی و چگونگی کالیبراسیون آنها با حضور کشاورزان فعال در مرکز جهاد کشاورزی همایجان شهرستان سپیدان برگزار شد اظهارکرد: امسال مبلغ دو میلیارد و 744 میلیون ریال تسهیلات دولتی برای خرید دستگاههای کارنده از محل اعتبارات چهار درصدی کشاورزی حفاظتی جذب شده که 52 درصد بیش از مبلغ تخصیص یافته سازمانی می باشد.

وی همچنین بیان کرد: از محل جذب این میزان اعتبار هشت دستگاه کارنده شامل چهار دستگاه عمیق کار دیم، یک کودکار بذرکار و سه جوی و پشته کار خریداری شده که همگی در کشت سال جاری به کار برده شده اند.

باصری ادامه داد: طرح کشاورزی حفاظتی با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی و استفاده بهینه از آب، کاهش میزان عبور و مرور ماشینهای کشاورزی و در نتیجه حفظ و نگهداری رطوبت خاک، جلوگیری از استهلاک ادوات و فرسایش خاک و مدیریت بقایای گیاهی در سطح اراضی کشاورزی اجرا می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان افزود: امسال از محل اعتبارات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی نیز در حدود 77 میلیارد و 239 میلیون ریال به این شهرستان اختصاص یافته است که تاکنون در حدود 26 میلیارد ریال آن جذب شده است و جهت 51 میلیارد ریال نیز 60 دستگاه معرفی شده است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26593

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *